Slovensko se v roce 2011 po Německu stalo druhým nejdůležitějším exportním trhem Budějovického Budvaru, uvedl mluvčí pivovaru Petr Samec.
Dceřiná společnost má 13 zaměstnanců. Další pracovní místa byla vytvořena ve službách jako v logistice či dopravě, které si firma zajišťuje externě. Slovensko se tak stalo třetí zemí po Německu a Velké Británii, ve které Budvar svou dceřinou společnost založil.
Loňský exportu Budvaru byl přitom nejvyšší v historii firmy, hranice překročilo zhruba 650 tisíc hektolitrů, tedy zhruba polovina produkce pivovaru. K novým trhům se připojila Indie, v níž bude Budvar stejně jako v Číně mířit zejména na zahraniční pracovníky. „Spíše se mění obchodní partneři. Chystáme výměnu obchodního partnera na Novém Zélandu a od začátku letošního roku jsme rozjeli na Slovensku vlastní dceřinou společnost Budweiser Budvar SK,“ řekl minulý týden v rozhovoru pro deník E15 ředitel Budvaru Jiří Boček.