Češi se loni vrátili k pohodlí cestovních kanceláří
Úspěšnou sezonu potvrzují všechny velké cestovní kanceláře. „Máme za loňský rok vyšší počet klientů, vzrostl i obrat,“ uvedl marketingový ředitel lídra trhu Exim Tours Stanislav Zíma. Daří se přitom prodeje i na příští léto. „Naše předprodeje letních dovolených jsou o deset procent vyšší než v loňském roce. Je zřejmé, že lidé mají stále vyšší zájem o nákup dovolené v předprodeji,“ doplnil šéf cestovní kanceláře Fischer Jiří Jelínek. Optimismus cestovních kanceláří ale nekoresponduje s čísly za celý trh cestování.
Dovolená Čechů v létě
Individuálních turistů ubývá, což se na celkových číslech projevuje. Loni od července do září vyrazilo na cestu o čtyřech a více nocích 6,3 milionu Čechů, což je meziročně o šedesát tisíc méně. „Češi se naučili organizovat si sami kratší výlety, pokud jde ale o dovolenou u moře, dávají stále častěji přednost službám cestovek,“ uvedl analytik Jaromír Beránek. Podle Zímy zase „individualisté“ méně plánují, jsou citlivější na negativní zprávy a snadno v případě potíží cestu vzdají.
Fischer hledá partnery v Polsku |
---|
Cestovní skupina Fischer chce rozšířit své aktivity v Polsku. Na tamním trhu proto hledá pro svou značku lyžařských zájezdů Nev-Dama provizní prodejce. První krok přitom učinila už před rokem, když spustila prodejní portál v polštině. Nev-Dama je největší tuzemský prodejce lyžařských zájezdů do Alp, který každoročně eviduje kolem sta tisíc klientů. V letošním roce mu hraje do karet teplé počasí v tuzemsku, nárůst prodejů představuje dvacet procent. Meziročně více lyžařských zájezdů do Alp prodává také konkurenční Exim |
S úsporami Čechů ve třetím čtvrtletí zahýbaly výdaje za dovolenou
Zabetonované Krkonoše i zachráněné roubenky. Čtyřicátníci mění český venkov