„Oblastí číslo jedna je letecká doprava, tedy především náhrady škody v případě zrušení a zpoždění letů a problémů se zavazadly. V případě české pobočky se této oblasti týkalo 37 procent případů,“ uvedl ředitel Evropského spotřebitelského centra v Česku Tomáš Večl.
Celkově se počet řešených stížností a žádostí o informace rok od roku zvyšuje. Smírného mimosoudního řešení je podle něj dosaženo u více než dvou třetin případů.
V cizině také "vede" letecká doprava
Nejvíc stížností na české obchodníky od zahraničních spotřebitelů eviduje ESC z Rakouska (24 procent), Slovenska (16 procent) a z Polska (16 procent). Oblasti stížností jsou téměř stejné jako u českých spotřebitelů, opět vede letecká doprava.
Síť Evropských spotřebitelských center (ECC-Net) má 30 členů, vedle zemí EU působí její pobočky v Norsku a na Islandu. Bezplatně nabízí právní poradenství spotřebitelům ve 24 jazycích a opírá se o expertizu více než 140 právních poradců. České centrum působí při České obchodní inspekci se kterou při řešení některých stížností spolupracuje.