Češi už šetří i na oblečení a botech

Oblečení

Oblečení Zdroj: profimedia.cz

Hospodářská krize výrazně změnila chování Čechů při nákupech oděvů a obuvi. Lidé častěji než dřív nakupují oblečení zařazené do akčních nabídek nebo slev, vyhledávají levnější sortiment nebo omezili nákupy. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK.

Stejně jako dřív podle průzkumu nakupuje oděvy a obuv pouze zhruba pětina Čechů. Zhruba 47 procent dotazovaných uvedlo, že více vyhledávají slevy a akční nabídky, a 33 procent zákazníků přistoupilo k nákupům levnějších oděvů a obuvi.

Méně než dříve pak nakupuje 29 procent lidí, především obyvatel velkých měst a jednotlivců ve věku do 30 let.

Z průzkumu také vyplynulo, že se snížil podíl zákazníků, kteří ročně utratí za oblečení a obuv více než 20 tisíc korun na osobu. Zatímco v roce 2009 jejich podíl činil 18 procent, tak loni klesl na 14 procent.

Snížil se ale také podíl zákazníků s roční útratou do 4500 korun, a to z 22 procent v roce 2009 na 16 procent.
Zhruba 11 procent oslovených zákazníků loni dokonce uvedlo, že za poslední tři měsíce utratili za oblečení a obuv méně než 500 korun.