Česká Ikea hlásí čtvrtinový propad zisku, chce dál expandovat

„Do meziročního nárůstu obratu se pozitivně promítlo dokončení rekonstrukce obchodního domu na Zličíně v poslední terciále předchozího hospodářského roku,“ vysvětlila firma ve výroční zprávě.
Podle vyjádření šéfa Ikea pro ČR Marka Feltla nárůst tržeb ale zaostal za očekáváním společnosti. V dalším fiskálním roce firma plánuje zvýšení příjmů o dvě procenta.
Společnost letos podle svých údajů snížila ceny v průměru o 1,4 procenta, v dalším období plánuje zlevnit o 0,7 procenta. Obchodními domy nábytkového řetězce za celý rok prošlo přes deset milionů lidí, z toho 5,5 milionu bylo platících zákazníků.
Firma chce víc českého trhu
Podle Feltla má Ikea podíl na českém trhu 20 procent, v horizontu pěti let by švédská společnost chtěla dosáhnout na čtvrtinu. „To souvisí i s plánovaným spuštěním e-shopu,“ uvedl Feltl. Internetový obchod chce firma spustit za 1,5 roku, v jeho nabídce má být celý sortiment řetězce.
Ikea plánuje v Česku otevřít v dalších letech tři obchodní domy. Celkem do nich investuje asi čtyři miliardy korun. Vyrůst by měly v Praze, Plzni a Hradci Králové.
První prodejnu švédská společnost v Česku otevřela v roce 1991 a nyní provozuje dva obchodní domy v Praze a po jednom v Brně a Ostravě. Po celém světě má Ikea celkem 321 nákupních center ve 38 státech, přičemž 37 obchodních domů vlastní a provozují držitelé licence mimo Ikea Group. Obchodní domy ročně evidují zhruba 590 milionů návštěvníků.