Český bagetový král Crocodille oznámil rekordní tržby, avšak nižší zisk

Bageterie Boulevard

Bageterie Boulevard Zdroj: E15/Anna Vackova

Lídr na trhu balených baget a sendvičů nejen v Česku, ale také ve střední Evropě Crocodille prodal v loňském roce 22,8 milionu kusů svých výrobků. Meziročně to představuje nárůst o osm procent, ve finančním vyjádření pak o necelých šest procent. Zvýšený prodej je hlavním důvodem nárůstu tržeb o více než devět procent na 893 milionů korun. Zisk ovšem klesl o čtrnáct procent na 12,7 milionu.

„Tohoto lehce pozitivního výsledku bylo dosaženo při mírném nárůstu na tuzemském trhu a významnějším posílení na maďarském trhu, stejně jako i při pokračujícím nárůstu v rámci exportu,“ uvedl majitel a jednatel firmy Petr Cichoň.

Společnost Crocodille ČR vznikla v roce 1991 a v současné době má pobočky a organizační složky mimo jiné v Maďarsku, Rusku, Německu a Španělsku a Rakousku. Vývoz do zahraniční loni zvýšila o téměř polovinu na 140 milionů korun. Expanzi v zahraničí firma podpořila také rozšířením počtu odběratelů v Maďarsku a vytvořením distribuční základny pro zásobování části dopravních tahů v centrálním a východním Španělsku.

Crocodille ČR na základě franšízových smluv provozuje také restaurace rychlého občerstvení Bageterie Boulevard. První provozovna vznikla v roce 2003 a nyní je jich už 25. Loni přibylo osm provozoven. Také prodej zboží franšízantům loni zaznamenal nárůst, a to o celé tři pětiny na 77 milionů korun.

Výrobní závod Crocodille ČR sídlí v Žiželicích nad Cidlinou a jeho kapacita dosahuje osmnácti tisíc výrobků za hodinu. Rozvoz zboží zajišťují tři distribuční centra, dvě v Česku a jedno v Budapešti.