Cestovním kancelářím stoupají prodeje, největší zájem je o last minute | E15.cz

Cestovním kancelářím stoupají prodeje, největší zájem je o last minute

Zájezdy
Zájezdy
• 

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
První polovina letošního roku je turisticky silnější než stejné období loni. Meziroční nárůst počtu prodaných zájezdů v prvním pololetí dosáhl zhruba deseti procent, vyplývá z vyjádření zástupců největších tuzemských cestovních kanceláří. Lidé letos spoléhají na prodej zájezdů na poslední chvíli i přes to, že mnoho cestovních kanceláří kvůli obavám z nevyprodaných zájezdů množství nabídek omezilo.

„Cestovní kancelář Fischer registruje nárůst počtu prodaných zájezdů o devět procent ve srovnání s prvním pololetím loňského roku,“ uvedl mluvčí CK Fischer Dan Plovajko. Dodal, že pokud by se porovnaly dosavadní výsledky prodejů v rámci hlavní sezóny, meziroční nárůst by se zvýšil na 20 procent. Celkově nižší číslo podle něj způsobil slabší rozjezd prodejů během jarních měsíců.

Podle cestovní kanceláře Čedok je nárůst počtu zájezdů znát u Bulharska a Turecka. Propad v počtu prodaných zájezdů je ale zřetelný u severoafrických destinací, Tuniska a Egypta. Poptávka po těchto zemích je stále slabší v důsledku protivládních nepokojů, které země postihly na začátku letošního roku. U ostatních destinací je počet prodaných zájezdů téměř totožný jako loni, uvadl za Čedok mluvčí Tomáš Brejcha.

Podle cestovní kanceláře Blue Style lidé vyčkávají na nabídky zájezdů na poslední chvíli. Podle prodejů CK Blue Style jde meziročně o větší než 34procentní nárůst.

Nabídka zájezdů last minute je letos menší

Tomáš Brejcha z Čedoku upozornil, že klienti si letos v rámci zájezdů na poslední chvíli musí vybírat z užší nabídky ubytovacích kapacit a častěji nastává situace, kdy jsou určité destinace a termíny zcela vyprodány.

Růstu prodejů zájezdů last minute nyní pomáhá i chladné a deštivé počasí v Česku. Klienti, kteří na poslední chvíli hledají alternativu k tuzemské dovolené, nemají žádné konkrétní požadavky s výjimkou ceny a termínu, upozornil Plovajko.

Protože je cena pro tyto klienty velmi důležitá, vybírají si zejména zájezdy do Egypta, které jsou v současnosti z nabídky nejlevnější. Podle Plovajka se takto snaží z Česka vycestovat stovky zájemců. Podobná situace by měla nastat i v příštím týdnu, kdy by počasí v Česku mělo být obdobné

Nárůst počtu prodaných dovolených v pololetí potvrzují cestovní agentury, které zájezdy cestovních kanceláří prodávají. Největší cestovní agentura Invia.cz v prvním pololetí prodala přes 50 tisíc zájezdů, což v meziročním srovnání znamená osmiprocentní zvýšení. Další z velkých agentur, Zájezdy. cz, zaznamenala 11procentní nárůst prodejů s celkovými 28 400 prodanými zájezdy.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah