Strategií Datartu není rozšiřovat sortiment nebo expandovat do dalších zemí. „Soustředíme se na Českou a Slovenskou republiku, na prodej elektra a s ním související doprovodné služby, jako je například naše vlastní doprava nebo kuchyňská studia,“ uvedl finanční ředitel Datartu David Loyer.
Letos chce společnost také pokračovat v „humanizaci“ stávajících prodejen. Jejím cílem je, aby se zákazník v obchodě cítil příjemně. Nového designu se dočkají také oba e-shopy. Obchody s elektronikou Datart se v předchozím účetním období po pěti letech vymanily ze ztráty. Ve finančním roce 2014/2015 firma vykázala zisk 8,9 milionu korun. Ztrátu firma uhradila snížením základního kapitálu o 134 milionů korun.
Francouzská společnost Darty v roce 2014 prodala 60procentní podíl v českém řetězci s elektronikou zpět jeho zakladatelům. Ti nyní vlastní 80 procent firmy. Zbylý pětinový podíl získal HP Invest, který provozuje síť obchodů Euronics.
Datart vznikl v roce 1990. V Česku a na Slovensku provozuje 42 prodejen s elektrospotřebiči a e-shopy Datart.cz a Datart.sk. Mezi největší prodejce spotřební elektroniky v Česku dále patří Alza.cz, Mall.cz, ElectroWorld, CZC.cz, HP Tronic, Mironet a další.
Prodej technického spotřebního zboží v Česku loni stoupl o 9,7 procenta na 73,6 miliardy korun. Nejrychleji, o 25 procent meziročně, loni rostl prodej mobilních telefonů a dalších telekomunikačních zařízení. Klesl naopak obrat trhu digitálních fotoaparátů. Vyplynulo to z průzkumu GfK Temax.