E15: Kolik už Tesco investovalo do rekonstrukcí svých českých prodejen?
Nemohu uvádět obchodně citlivá čísla. Renovacemi ale postupně procházejí desítky obchodů všech velikostí.
E15: Čeští zákazníci mají v oblibě akční ceny, což ale není dobré pro váš byznys. Jaká je v tomto strategie Tesca?
Musíme s dodavateli hledat cesty, jak být více efektivní. Procento akčních cen nesdělujeme, není ale tajemství, že v celém oboru stále roste.
E15: Po celé Evropě posilují diskontní řetězce. Jak s nimi bojujete?
Samozřejmě je považujeme za konkurenci, protože lidé k nim chodí a nakupují. Naší strategií ovšem není sledovat konkurenci, ale sledovat přání zákazníků. Jde o to, abychom lépe rozuměli jejich potřebám a chování. O což se snažíme například v hypermarketu v Praze Letňanech, který jsme předělali na zcela nový koncept.
E15: Dotýkají se podnikání Teska v Česku problémy, s nimiž se potýká vaše britská matka?
Upřímně řečeno se nás problémy v Británii příliš nedotýká. V České republice i jinde vykazujeme růst a to je úžasná zpráva.
E15: Takže z České republiky Tesco neodejde?
Kategoricky říkám, že ne. Byznys v Česku bereme velmi vážně. Jsme tu předním britským investorem. Naši budoucnost zde vidím v jasných barvách.
E15: Ovlivňuje Tesco fakt, že jeden z vašich hlavních dodavatelů je současně ministrem financí a vicepremiérem?
Nemá to na nás žádný vliv. Česko je vyspělá demokratická země a toto rozhodně nepatří mezi věci, kterých bych se obával.