Dr. Max v prodejích léků a doplňků stravy předstihl Sanofi

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

On-line obchod Dr. Maxe využívá od letoška nové logistické centrum v Brně-Heršpicích.
V logistickém centru Dr. Maxe je zhruba deset tisíc různých druhů produktů, což je podstatně víc, než může mít na skladě jakákoli tradiční lékárna.
Logistické centrum v Brně-Heršpicích
Logistické centrum v Brně-Heršpicích
Logistické centrum v Brně-Heršpicích
11
Fotogalerie

Tuzemský více než dvacetimiliardový trh volně prodejných léčivých přípravků a doplňků stravy má nového lídra. Stala se jím lékárenská síť Dr. Max, která v obratu překonala francouzského farmaceutického výrobce Sanofi. V počtu prodaných balení zůstává řetězec Dr. Max, který patří do investiční skupiny Penta, stále dvojkou za Sanofi. Vyplývá to z dat institutu pro výzkum trhu IMS.

Společnosti Dr. Max a Sanofi se na obratu celého trhu, který loni souhrnně rostl o osm procent, podílely více než patnácti procenty. Do první pětky patří také londýnská společnost GlaxoSmithKline, světový lídr ve výrobě generických léčiv, izraelská Teva a český Walmark. Sanofi se odmítla k výsledkům vyjádřit s tím, že data z jednotlivých trhů nekomentuje.

Dr. Max loni na volně prodejných přípravcích utržil 1,7 miliardy korun, meziročně zhruba o třicet procent více. Bylo to zhruba o sedmdesát milionů více než dvojka Sanofi. 

„Jasně rozpoznatelné příčiny růstu jsou dvě. Stále se rozšiřující sortiment, dnes už nabízíme pět set přípravků, a stále hustší prodejní síť, v níž můžeme své přípravky nabízet,“ míní mluvčí lékárenské sítě Dr. Max Michal Petrov. Z týchž důvodů předpokládá další růst.

Souhlasí s ním šéfredaktor serveru o farmacii a lékárenství Apatykář Martin Dočkal. Největší lékárenská síť má dlouhodobě etablovanou a silně promovanou privátní značku. V kombinaci s více než třemi miliony členů jejich věrnostního systému mohou navíc optimálně cílit personalizované nabídky a výrazně tak posílit prodej svých přípravků,“ míní Dočkal.