Drogerie Schlecker ruší obchody. Prý má finanční problémy

Schlecker

Schlecker Zdroj: ctk

Německý řetězec drogerií Schlecker, který působí i na českém trhu, čelí velkým finančním problémům. Napsal to časopis Der Spiegel s odvoláním na informace zevnitř firmy. Jen v listopadu podle něj německá drogistická jednička zavřela v zemi okolo 400 prodejen a v prosinci má stejný osud potkat dalších 200. Mluvčí společnosti vážné finanční obtíže dementoval a rušení filiálek vysvětlil jako pokračující restrukturalizaci řetězce, která potrvá do konce prvního čtvrtletí příštího roku.

Podle informací Spiegelu jsou pravým důvodem „masivní problémy s likviditou“. Kvůli nim údajně majitel rodinného podniku Anton Schlecker převedl do firmy částku v řádu desítek milionů eur ze svého soukromého jmění. I to mluvčí Schleckeru popřel. Připustil nicméně, že „úspory z dobrých let se někdy používají ve špatných rocích“.

Kolik prodejen v Německu nechala firma zavřít, nechtěl mluvčí upřesnit. Jejich zboží v hodnotě 180 milionů eur (4,6 miliardy korun) bylo podle něj „z logistických a hospodářsko-podnikových důvodů“ nově přerozděleno mezi ostatní prodejny. Dodavatelé Schleckeru však podle Spiegelu upozornili, že si řetězec letos objednal výrazně méně vánočního zboží než obvykle.

Konkurentům Schleckeru se zatím daří

Schlecker si v Německu stále udržuje mezi řetězci drogerií první pozici těsně následován společností dm, která roste stejně rychle, jako Schlecker ztrácí, poznamenal dnes deník Die Welt. Rovněž dm působí v České republice, stejně jako trojka na německém trhu Rossmann.

Podle agentury DPA je účetnictví Schleckeru v červených číslech od roku 2008 a také letos počítá se ztrátou. V obchodním roce 2010 klesl jeho celoevropský obrat o zhruba 650 milionů eur na 6,55 miliardy eur.

Schlecker chce své prodejny modernizovat, změny ale váznou

Ve snaze oživit uvadající rodinný podnik předal před rokem Anton Schlecker jeho řízení svým dětem Larsovi a Meike. Ty oznámily záměr modernizovat prodejny, aby byly příjemnější a přehlednější pro zákazníky. I tento cíl podle Spiegelu nabourávají finanční těžkosti společnosti a z plánovaných až 2 tisíc přebudovaných filiálek ročně se podle zdrojů zevnitř firmy podaří modernizovat maximálně 300 obchodů. Podle mluvčího to však souvisí s tím, že letos je tento projekt v testovací fázi.

Tyto změny se podle magazínu zatím nijak nedotkly zaměstnanců, jejichž propouštění by kvůli platné tarifní smlouvě prý vyšlo Schlecker příliš draho.