E-shop ZOOT se v pololetí dostal do ztráty. Připisuje to počasí

Zoot

Zoot Zdroj: Zoot

Internetový obchod s módou ZOOT.cz dosáhl v první polovině letošního roku tržeb 518 milionů korun, což je meziročně o desetinu víc. Vlivem abnormalit počasí se provozní výsledek hospodaření (EBITDA) dostal do ztráty 55,2 milionu korun. E-shop také uzavřel výdejny zboží v Rumunsku. Firma to oznámila ve čtvrtek. Počet zákazníků stoupl o čtvrtinu na téměř 500 000.

Vlivem letošních veder v jarní i letní sezóně ZOOT prodával více než obvykle ve slevových akcích. "Počasí hraje v případě módy velkou roli a mělo tak negativní vliv nejen v našem případě, ale potýkají se s ním prodejci módy v celé Evropě," uvedl ředitel e-shopu Ladislav Trpák. V době povánočních výprodejů bylo nadprůměrně teplo. Od poloviny dubna až do minulého týdne byla letos rekordně dlouhá letní sezóna.

Po nepříznivém hospodaření v prvním pololetí ZOOT mimo jiné centralizoval obchod a marketing slovenské a rumunské pobočky do ČR. Nyní má pro tyto aktivity jeden tým v Praze pro všechny pobočky. Počet zaměstnanců firmy se snížil o 12 procent. E-shop rovněž přijal řadu dalších úsporných opatření, chce také o 30 procent snížit množství vratek.

V Rumunsku e-shop uzavřel výdejny zboží a prioritu dostalo doručování zboží domů. Zároveň se omezily slevové akce. Z tohoto důvodu ZOOT částečně odepsal část svých pohledávek ve výši téměř 64 milionů korun, které negativně ovlivnily hospodářský výsledek letošního prvního pololetí.

Počet prodaných kusů zboží se meziročně zvýšil o 22 procent na 890 000. Nejprodávanějšími kategoriemi byly dámské šaty, topy a boty. Ze značek na ZOOT vedly Vero Moda, britská Dorothy Perkins, boty GEOX a vlastní značka OJJU.