Lidé chtějí oblečení, co se rozloží na kompostu, říká regionální šéf C&A Norbert Scheele

Zdroj: Michael Tomeš

11
Fotogalerie

Je vnímán jako jeden z nejznámějších a nejvyužívanějších módních řetězců, zároveň patří k nejlevnějším a v hodnocení kvality v průzkumech na předních místech nebývá. I proto teď síť C&A dává miliony eur do modernizace prodejen a snaží se zlepšit obraz svých produktů u zákazníků. „Je ale jasné, že si takový vztah nevybudujeme ze dne na den,” říká ředitel C&A pro střední a východní Evropu Norbert Scheele. Po ztrátovém roce 2016 se česká pobočka vrátila do černých čísel.

Měníte design svých obchodů, má to být součástí širší transformace firmy. Očekáváte, že vám to umožní snížit nějaké náklady?

Není to o redukci nákladů, ale o tom, jak nakupování vnímají zákazníci. Víme, že po všech změnách máme skvělé výsledky. V minulém roce jsme v Česku rostli o deset procent, v celé Evropě byl pak růst čtyřprocentní. Opravdu vidíme, že se to vyplácí, spíše jde o investici.

Nejde jen o kamenné obchody, ale o trh, ve kterém soupeříme s onlinem. Trh se mění velmi rychle. I nadále je ale důležité mít vlastní obchody a nesoustředit se pouze na internet. Zároveň nemůžete nechat obchody pět let bez jakékoliv změny a pak prodejnu přestavět ze dne na den, změny musíte provádět neustále.

Máte v Česku plány na rozšíření nebo redukci počtu prodejen?

Stále hledáme nová místa. Nyní ale máme v Česku 42 obchodů, což na takto velkou zemi není málo. Jsme zároveň ve všech důležitých městech, přičemž nabídka nemovitostí je v současnosti omezená. Investice tak putují právě především do modernizace prodejen, přičemž úprava jedné prodejny vyjde asi na 1,3 milionu eur.


C&A získá příští rok nové logistické centrum v Trnavě, co to bude znamenat pro český trh?

Nic. Sklad na západě Rakouska obsluhuje devět zemí od Černého moře k moři Severnímu. Nové logistické centrum však bude přímo uprostřed sítě našich obchodů, distribuce tak bude rychlejší a lepší. Zůstáváme ale i ve skladu ve slovenském Novém Mestě.

V rozhovoru pro rakouský deník Kurier jste uvedl, že na Slovensku jsou pracovní zákony pro zaměstnavatele lepší, například z hlediska práce na směny. Byl i to jeden z důvodů pro přesun?

Nebyl, k přesunu do slovenského skladu jsme se rozhodli čistě z časových důvodů a vzdálenosti. Mzdy jsou víceméně stejné. V Trnavě i u Nového Mesta jsou velké logistické zóny. Nejsou tam kvůli nízkým mzdám, ale kvůli dobré infrastruktuře.

Jaké chyby z minulosti chce C&A v transformaci napravit?

Těch chyb bylo určitě více. Problémem byly zastaralé prodejny, a to hlavně v ostatních zemích regionu. Je velmi důležité zákazníkovi poskytnout zkušenost, kterou očekává. Jde o to mu předat jasné informace a vysvětlit mu, v čem je produkt jiný. Dodat přesně to, co chce a to ve správných verzích a velikostech. Stejně tak budeme nabídku rozšiřovat o další zboží, například potřeby pro domácnost, širší nabídku budeme poskytovat také u pokladen. Zároveň jsme se zaměřili také na cenu zboží. Chceme, aby byla pro zákazníky férová.


Z průzkumu agentury Nielsen Admosphere vyplynulo, že C&A je považováno zákazníky za jednu z nejznámějších, nejvyužívanější a nejlevnějších módních značek v Česku. V hodnocení kvality ale na předních místech nejste.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!