Farmářská síť Náš grunt zdvojnásobila tržby. Plánuje expanzi na Slovensko

Prodejna farmářského řetězce Náš grunt

Prodejna farmářského řetězce Náš grunt Zdroj: Nas grunt

ČTK
ČTK , vag
Farmářský řetězec Náš grunt loni téměř zdvojnásobil své tržby na víc než 90 milionů korun. Firma v roce 2013 otevřela osm nových prodejen. V současnosti jich tak má 27 a funguje již v 11 krajích České republiky. Letos se síť chce rozšířit i do zbývajících tří regionů a otevřít 15 dalších obchodů.

„V následujících dvou měsících plánujeme otevření již druhé prodejny v Brně a zlomový bude pro Náš grunt měsíc duben,“ řekla mluvčí firmy Martina Bauerová. V dubnu má být otevřena první obchod v severních Čechách, konkrétně v Liberci. „Prodejna bude v centru města a my věříme, že budou následovat i další prodejny v tomto regionu,“ podotkla Bauerová.

S rozšiřováním sítě souvisí také výrazný růst tržeb. „Prodejny Našeho gruntu navštívilo loni více než 600 tisíc zákazníků, kteří utratili 90,5 milionu korun,“ uvedl spolumajitel společnosti Jiří Málek. Předloňské tržby Našeho gruntu činily 47 milionů.

Slovenská expanze

V jednání je i v minulosti již avizovaný vstup na slovenský trh. Majitelé vybírají vhodné lokality, dodavatele a zájemce o franšízu. Právě kvůli případnému podnikání na Slovensku, ale také expanzi na Moravě a ve Slezsku se společnost přejmenovala z původního názvu Český grunt.

Podle výsledků aktuální studie Incoma Shopping Triggers navštívilo farmářský trh, prodejnu nebo běžnou tržnici aspoň jednou za poslední půlrok přibližně 20 procent českých spotřebitelů kupujících potraviny. Lidé tam kupují především ovoce a zeleninu, čerstvé nebalené uzeniny a sýry.

Část zákazníků, která u farmářů nakupuje, zde nechává jen malou část svých celkových výdajů za potraviny, v průměru okolo pěti procent. „Převážnou většinou ostatních nákupů potravin (95 procent) však tito lidé realizují v běžných prodejnách potravin,“ řekl již dříve Pavel Cabal z firmy Incoma GfK.