Fastfoodový řetězec KFC začne v Austrálii prodávat pivo

KFC se tak snaží v Austrálii konkurovat řetězcům, které nabízejí pivo jako běžnou součást denní nabídky. Přestože v Evropě i České republice není pivo v nápojovém lístku KFC neobvyklé, v Austrálii a Kanadě jeho zavedení souvisí se směřováním značky vstříc mladé generaci, někdy označované jako generace Y.
Ta si konkrétně v Austrálii oblíbila zejména nové podniky jako je Grill’d, Guzman y Gomez a Nando’s, které se začínají na trhu prosazovat navíc také důrazem na design interiéru a představují nejrychleji rostoucí segment australského gastronomického trhu. Generace Y tvoří až tři čtvrtiny zákazníků Nando’s. U KFC je to ale jen polovina.
Své směřování k této cílové skupině naznačil řetězec již loni v Kanadě. V Torontu začaly fungovat dvě restaurace v rámci konceptu KFC Fresh, který deklaruje použití čerstvých surovin, rozšířenou nabídku salátů či rýžových příloh a upravený interiér. Odlišné je také logo provozovny a na rozdíl od „běžných“ kanadských restaurací KFC si v něm zákazníci mohou objednat pivo, konkrétně značek Molson a Heineken.
Whhhhaaaa? Amazing! @ShopStockyards has a @KFCfreshCanada :) I'm SO excited to try this place right now! pic.twitter.com/sDNXdYUXiW
— Marc Piercey (@tif_marc) December 4, 2014
Podle šéfa marketingu KFC v Kanadě Davida Vivenese funguje KFC Fresh jako inkubátor, kde lze testovat nové nápady. Nyní se tak nové trendy přesouvají z Kanady do Austrálie, kde se je snaží zachytit také McDonald’s, přímá konkurence KFC.
McDonald’s v centru Sydney již stihl otevřít svoje McCafé. Podnik s názvem The Corner nabízí koláče, chlubí se výběrovou kávou a pokud zákazníci dostanou chuť na klasickou nabídku McDonald’s, místo plastového tácku dostanou dřevěné prkénko. Značka McDonald's je doslova upozaděna, liší se také vnitřní zařízení. KFC se tak vydává podobným směrem.