Fastfoodový řetězec KFC začne v Austrálii prodávat pivo | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Fastfoodový řetězec KFC začne v Austrálii prodávat pivo

Fastfoodový řetězec KFC začne v Austrálii prodávat pivo
Stávající logo KFC
• 
ZDROJ: Mike Mozart via Flickr (CC BY 2.0)

vav

KFC experimentuje s koncepcí svých restaurací. V Austrálii se nově chystá zařadit na nápojový lístek také pivo a cider, což souvisí se snahou přiblížit se mladé generaci. Řetězec chce v Sydney otevřít nový koncept „hip“ provozovny KFC Urban, kde budou alkoholické nápoje k dostání. V interiéru nebudou chybět ani stylová dřevěná okna a trámy.

KFC se tak snaží v Austrálii konkurovat řetězcům, které nabízejí pivo jako běžnou součást denní nabídky. Přestože v Evropě i České republice není pivo v nápojovém lístku KFC neobvyklé, v Austrálii a Kanadě jeho zavedení souvisí se směřováním značky vstříc mladé generaci, někdy označované jako generace Y.

Ta si konkrétně v Austrálii oblíbila zejména nové podniky jako je Grill’d, Guzman y Gomez a Nando’s, které se začínají na trhu prosazovat navíc také důrazem na design interiéru a představují nejrychleji rostoucí segment australského gastronomického trhu. Generace Y tvoří až tři čtvrtiny zákazníků Nando’s. U KFC je to ale jen polovina.

Své směřování k této cílové skupině naznačil řetězec již loni v Kanadě. V Torontu začaly fungovat dvě restaurace v rámci konceptu KFC Fresh, který deklaruje použití čerstvých surovin, rozšířenou nabídku salátů či rýžových příloh a upravený interiér. Odlišné je také logo provozovny a na rozdíl od „běžných“ kanadských restaurací KFC si v něm zákazníci mohou objednat pivo, konkrétně značek Molson a Heineken.

Podle šéfa marketingu KFC v Kanadě Davida Vivenese funguje KFC Fresh jako inkubátor, kde lze testovat nové nápady. Nyní se tak nové trendy přesouvají z Kanady do Austrálie, kde se je snaží zachytit také McDonald’s, přímá konkurence KFC.

McDonald’s v centru Sydney již stihl otevřít svoje McCafé. Podnik s názvem The Corner nabízí koláče, chlubí se výběrovou kávou a pokud zákazníci dostanou chuť na klasickou nabídku McDonald’s, místo plastového tácku dostanou dřevěné prkénko. Značka McDonald's je doslova upozaděna, liší se také vnitřní zařízení. KFC se tak vydává podobným směrem.

Autor: vav
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!