Firma Mailstep pomáhající e-shopům a vydavatelům jedná o vstupu investora

Jan Rozlivka zažil Mailstep v roce 1990. Firmu už jednou stihl prodat a zase si ji koupit.

Jan Rozlivka zažil Mailstep v roce 1990. Firmu už jednou stihl prodat a zase si ji koupit. Zdroj: E15 Michael Tomeš

Majitel společnosti Mailstep Jan Rozlivka zahájil jednání o vstupu investora.
Jednání o investici do společnosti Mailstep souvisí s plány firmy na celoevropskou expanzi.
Jan Rozlivka plánuje se společností Mailstep raketový růst.
4
Fotogalerie

Technologická společnost Mailstep stojící na pomezí vydavatelských domů a internetových obchodů zahájila jednání o vstupu investora. Nový partner má firmě pomoci urychlit evropskou expanzi. Pro e-shopy firma zajišťuje logistické služby. Vydavatelům poskytuje servis například kolem balení a distribuce tiskovin.

„Už se uskutečnilo několik oťukávacích jednání s případnými investory. Nebráníme se spojení například s finančním investorem, který by naši vizi podpořil penězi. Náš fokus je ale ideálně na někoho z oboru e-commerce, kdo sdílí naši vizi a strategii globálního hráče, kdy spojení významně pomůže oběma stranám,“ řekl majitel Mailstepu Jan Rozlivka. 

Výše prodávaného podílu je podle podnikatele otevřená. „Současně se však ani v nejmenším nezabývám myšlenkou na můj úplný exit,“ dodal Rozlivka. 

Uzavírání transakcí v oblasti fúzí a akvizic podle poradců nepřála v závěru letošního roku druhá vlna koronavirové pandemie. Výhledy na nákupy a prodeje firem však nejsou špatné.  

„Mnoho investorů se v předchozích měsících věnovalo především svým vlastním firmám než novým investicím a důležité bylo převést je přes náročné období. Množství rozpracovaných transakcí se však na přelomu třetího a čtvrtého čtvrtletí oproti slabému druhému kvartálu zvýšilo i s ohledem na bezprecedentní emise peněz z centrálních bank,“ komentoval Milan Svoboda, vedoucí transakčních služeb v poradenské společnosti BDO. 

Jednání o získání nového partnera souvisí s plánem Mailstepu na akceleraci rozšíření byznysu po celé Evropě. Společnost zvažuje vybudování logistických center mimo Českou republiku. Hlavní centrálu má ve skladovém komplexu v pražských Horních Počernicích. 

V tržbách se Mailstep plánuje příští rok dostat na 450 milionů až 500 milionů korun. Minulý rok firma utržila asi 250 milionů. Letos vyroste přibližně o 20 procent. V roce 2021 společnost plánuje odbavit 2,5 milionu zásilek. 

Jan Rozlivka založil Mailstep v roce 1990. Za tři desetiletí existence už firma jednoho zahraničního investora zažila. V roce 2003 prodal zakladatel svůj podnik švýcarsko-rakouské společnosti Meillerghp. Před pěti lety si ale Rozlivka společnost odkoupil zpět. Letos firma zahájila technologickou transformaci a chystá se na novou byznysovou etapu. 

Mimo jiné plánuje těžit z pomoci e-shopům dostávat se na velká internetová tržiště v Evropě. Kromě toho zvláště menším a středně velkým e-shopům nabízí zajištění skladování a expedici zboží.