U konkurenčního KFC je křivka provozních výsledků divočejší, v případě tržeb ale také v tomto případě platí, že za poslední roky nevykázaly meziroční snížení.
Tržby McDonald’s spolu s KFC se loni vyšplhaly téměř ke čtyřem miliardám korun. Po započtení tržeb franšízových poboček McDonald’s se roční výnosy těchto dvou největších řetězců dostávají až na šest miliard.
McDonald’s má nyní v Česku přes devět desítek provozoven a další připravuje. Chce se nově zaměřit na lokality typu vlakových nebo autobusových nádraží, pro která přišel s konceptem menších provozoven s omezeným sortimentem.
Na zvyšování tržního podílu pracuje také KFC, které má na českém trhu více než 60 restaurací.
„Společnost je zaměřena na růst prodeje nejen výstavbou nových restaurací, ale i zvýšením atraktivnosti stávajících. Společnost plánuje rekonstrukce svých nejdříve otevřených a nejvytíženějších restaurací,“ uvedl jednatel provozovatele sítě KFC Libor Hubík.
Zisky fastfoodů|
Není bez zajímavosti, že z obliby kuřecích pokrmů v KFC profituje také Agrofert Andreje Babiše, protože velká část kuřecího putuje do fast foodu z firmy Vodňanská drůbež patřící právě Agrofertu.
Zatímco americký McDonald’s má v Česku přímé zastoupení, konkurenční KFC podniká na tuzemském trhu prostřednictvím polské skupiny AmRest. Ta v České republice ještě mimo jiné provozuje část restaurací Burger King a navíc pod společností AmRest Coffee kavárny Starbucks.