Hotel v letadle: řetězec Four Seasons nabídne cestu kolem světa

Boeing 757 hotelového řetězce Four Seasons

Boeing 757 hotelového řetězce Four Seasons Zdroj: Four Seasons

Řetězec luxusních hotelů Four Seasons se vrhl do podnikání v letecké dopravě – tedy svým způsobem. Firma přestavila upravený Boeing 757, se kterým začne od příštího roku nabízet cesty kolem světa.

Letadlo zatím existuje jen ve virtuální realitě. Černý letoun na ocasu ponese logo řetězce, o interiér se postarají návrháři, kteří běžně navrhují vnitřní prostory hotelů Four Seasons.

Zatímco aerolinky v Boeingu 757 přepravují okolo 200 cestujících, stroj Four Sesons bude mít jen 52 sedaček, které půjde sklopit a přeměnit v postele. „Je to přirozeným rozšířením služeb, které v našich hotelích poskytujeme před 50 let,“ uvedla výkonná viceprezidentka marketingu Four Seasons Susan Helstab.

Four Seasons nabízí několik variant cesty, v každé zastávce se počítá s přenocováním v některém z hotelů řetězce. Cesta kolem světa za 24 dní s devíti zastávkami startuje v Los Angeles a končí v Londýně, zájemci zaplatí v přepočtu 2,4 milionu korun. Kratší šestnáctidenní cesta po Evropě zahrnuje i zastávku v Praze.

Letecké cesty kolem světa nabízí řada cestovních kanceláří, v Česku je nabízí například cestovní kancelář Eso spolu s aerolinkami Travel Service. Four Seasons je ale prvním hotelovým řetězce s podobnou službou.

I Four Seasons nabízely podobné cesty prostřednictvím pronajatých letadel už od roku 2012. Podle poradenské společnosti Gelb byly tyto výlety velmi populární, což hotelový řetězec přimělo k rozšíření služeb.

Podle lednové studie světového trhu s luxusem poradenské společnosti Boston Consulting Group mají podobné projekty rozhodně šanci na úspěch. „Luxusní zážitky jsou zdaleka největším motorem výdajů na luxus,“ uvedl spoluautor studie Jean-Marc Bellaïche. Zatímco celkově za luxus lidé utratí 1,8 bilionu dolarů ročně, za luxusní zážitky utratí téměř bilion dolarů, uvádí studie.

„Starší zákazníci zjišťují, že už mají všechny věci, které chtějí, a mladší lidí dávají přednost zážitkům, které mohou sdílet s přáteli. Zákazníci tak více utrácejí za služby od večeří v pětihvězdičkových restauracích až po exotické dovolené,“ dodal Bellaïche.

Patrizio Cipollini: Hotely Four Seasons jsou unikáty, nenajdete druhý stejný