Nejvíce loni vzrostl prodej venkovního nábytku (o 30 procent). Odbyt kuchyní se meziročně zvýšil o desetinu, osvětlení o 11 procent a bezpečnostních produktů o 17 procent. Počet členů věrnostního programu IKEA Family přesáhl 1,1 milionu.
„Zájem Čechů o nábytek a bytové zařízení v posledních měsících roste, což potvrdil předvánoční prodej i vývoj zájmu zákazníků na začátku nového roku. Naše předvánoční tržby v porovnání s loňským rokem vzrostly v ČR o přibližně deset procent a návštěvnost našich obchodních domů byla v prosinci o přibližně šest procent vyšší než vloni,“ uvedl generální ředitel IKEA pro Českou republiku Marek Feltl.
Větší počet lidí v obchodních domech přinesl větší tržby
Společnost uvedla, že v uplynulém finančním roce vzrost počet zákazníků obchodních domů v ČR i jejich útraty, což se pozitivně promítlo do meziročního růstu tržeb i výše zisku. „Díky tomu jsme v rámci ročních bonusů i na příspěvcích na penzijní připojištění zaměstnancům ke konci kalendářního roku 2014 rozdělili částku ve výši bezmála 100 milionů korun,“ dodal Feltl.
IKEA také omezí své předchozí plány na expanzi. Feltl v rozhovoru pro Aktuálně.cz uvedl, že firma odložila plán na nový obchodní dům mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Zatím nepostaví ani prodejnu v Plzni, kterou dříve také zmiňovala jako možné místo další expanze. Řetězec chce otevřít zatím jen jeden nový obchodní dům v Praze, kde má řetězec již dva obchody na Zličíně a Černém Mostě. Podrobnosti ohledně termínu ani lokality ale firma zatím nechce prozradit.