Jako když se kupují letenky. Skiareál Špindlerův Mlýn nasadí různé ceny skipasu podle vytíženosti
Skiareál ve Špindlerově Mlýně přichází s novinkou v nákupu skipasů. Ceny v nacházející sezoně již nebudou fixní, ale budou se odvíjet od naplněnosti kapacity sjezdovek. Princip je jednouchý, čím dříve klient na internetu koupí, tím zaplatí méně.
„Ceny skipasů už nebudou pouze fixní. Zobrazovat se budou dynamicky online, podle počtu prodaných lístků a vytíženosti střediska v daném termínu. Aktuální cena skipasu se bude odvíjet nejen od obsazenosti střediska, ale i od počasí a jiných externích faktorů, které se promítnou do cenových hladin,“ uvedl ředitel Skiareálu Špindlerův Mlýn René Hroneš.
Na internet se tak dostává prodej lyžařských permanentek, který odstartuje v listopadu se zaváděcí cenou 250 korun za celodenní jízdenku. Klasický prodej na pokladnách a v automatech zřizovatel zachová, ale ceny budou vyšší.
„Na evropském trhu se jedná o unikátní projekt, který klientům umožní vybírat podle ceny, a zároveň se zvýší bezpečnost, protože pokud počet lyžařů na špindlerovských svazích překoná hranici 7500, začne cena jízdného výrazně růst,“ doplňuje marketingový ředitel skiareálu Adam Svačina. Maximální kapacita 25 místních sjezdovek je podle něj 10 tisíc lyžařů.
Společnotost Tatry Mountain Resorts, miliardáře Igora Rattaje, která prostřednictvím firmy Melida, provozuje sjezdovky ve Špindlerově Mlýně tento internetový prodej vyzkoušela loni ve svém tatranském středisku Jasná.
Špindlerův Mlýn je nejmodernější lyžařské středisko v České republice se šesti lanovkami a jedenácti vleky, které přepraví 21 tisíc osob za hodinu. Společnosti Melida, která provozuje skiareál, se v účetním roce 2017/2018 podle její výroční zprávy zvýšily tržby o 11 procent na rekordních 437 milionů korun. Zisk společnost zvýšila o 19 procent na dosud nejvyšších 59 milionů korun z předchozích 49,7 milionu korun.