Retrovýlet do Špindlu. Připomeňte si snímky Škody Spartak, co tehdy stála přes třicet měsíčních platů

Výlet škodovkou do Špindlerova Mlýna

Výlet škodovkou do Špindlerova Mlýna Zdroj: Vilém Heckel

Výlet škodovkou do Špindlerova Mlýna
Výlet škodovkou do Špindlerova Mlýna
Výlet škodovkou do Špindlerova Mlýna
Výlet škodovkou do Špindlerova Mlýna
Výlet škodovkou do Špindlerova Mlýna
16
Fotogalerie

Ve Špindlerově Mlýně zhatil začátek sezony koronavirus. Podívejte se, jak vypadalo horské středisko a vozový park návštěvníků na soudobých propagačních snímcích legendárního českého fotografa Viléma Heckela. Na nich nesmí chybět tehdejší motoristická hvězda Škoda Spartak.

Perla Krkonoš, jak se Špindlerovu Mlýnu přezdívá, je desítky let nejvýznamnějším střediskem zimních sportů v České republice. Proto si jej k reklamnímu fotografování novinky Spartak zvolila v roce 1954 i mladoboleslavská Škodovka. „Táta nepsal k fotkám popisky, ale protože na vozech nejsou poznávací značky, tak se jedná o propagační fotografie ze zimy 1953–54, tedy rok před uvedením do prodeje,“ říká fotografka Helena Heckelová, jež se o otcův archiv stará a postupně jej digitalizuje.

Škoda novinku Spartak představila 19. prosince 1953 na počest oslav narozenin prezidenta Antonína Zápotockého. Lidé ale auto oficiálně spatřili až 1. května následujícího roku a sériová výroba začala dokonce až v roce 1955. Cena modelu dosahovala 38 tisíc korun při průměrném platu 1200 korun měsíčně.

Podívejte se, jak to ve Špindlerově Mlýně vypadalo v padesátých letech, skrze objektiv Viléma Heckela:

Původně hornická a dřevorubecká osada začala být nazývána Špindlerův Mlýn koncem osmnáctého století. Jméno jí dal mlýn rodu Spindlerů.

V devatenáctém století se v horské vesnici začal rozvíjet cestovní ruch, a proto došlo k silnému stavebnímu rozvoji a mnoho původních horských chalup prošlo přestavbou na hotel či restauraci.

Rozvoj pak pokračuje až do dneška. Současná ubytovací kapacita je kolem deseti tisíc lůžek, pro lyžaře je v areálu k dispozici řada lanovek a vleků