Kärcher staví obchodní síť v Česku, investuje do ní desítky milionů

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Německá rodinná firma Kärcher, přední světový výrobce čisticí techniky, začala v Česku budovat obchodní síť. Investovat chce do ní desítky milionů korun. Díky rozšiřování tržního podílu a širší nabídce produktů počítá letos se zvýšením tržeb na tuzemském trhu o 20 procent zhruba na 400 milionů korun.

„Letos máme v České republice unikátní situaci, protože byla vypsaná podpora na odstraňování prachu z ovzduší, takže se prodává hodně komunálních zametačů,“ pochvaluje si zvýšené nákupy obcí šéfka tuzemského Kärcheru Milada Skutilová.

Trh jako takový přitom podle manažerky přešlapuje na místě. Kärcher se však snaží proniknout i do nových oblastí, například zavlažovacích systémů pro zahrady. V nich má dosud na českém trhu dominantní postavení další německá společnost Gardena ze skupiny Husqvarna.

Kärcheru se daří v Česku také zlepšovat ziskovost. „I když investujeme, musíme být v černých číslech,“ poznamenala manažerka.

Poslední zveřejněné údaje o hospodaření firmy za předloňský rok uvádějí provozní zisk 5,5 milionu korun, což znamená ziskovou marži 2,2 procenta. „Poměr zisku k tržbám zvyšujeme, takže letos bude určitě lepší. Předpokládáme, že by to mělo být kolem šesti procent,“ dodala Skutilová.

Daří se také celému Kärcheru, který minulý rok zvýšil celosvětové tržby přibližně o čtvrtinu na 1,9 miliardy eur, což představuje asi 48 miliard korun.

Celkem pro společnost pracuje přibližně deset tisíc lidí. Techniku v žlutočerných barvách tvoří díly také od řady tuzemských dodavatelů.

Společnost založil v roce 1935 vynálezce a podnikatel Alfred Kärcher. Jeho rodina vlastní podnik už ve třetí generaci.

Reiko Trojer: Mou vizí je mít v Česku pět obchodních domů