Kärcher staví obchodní síť v Česku, investuje do ní desítky milionů

„Letos máme v České republice unikátní situaci, protože byla vypsaná podpora na odstraňování prachu z ovzduší, takže se prodává hodně komunálních zametačů,“ pochvaluje si zvýšené nákupy obcí šéfka tuzemského Kärcheru Milada Skutilová.
Trh jako takový přitom podle manažerky přešlapuje na místě. Kärcher se však snaží proniknout i do nových oblastí, například zavlažovacích systémů pro zahrady. V nich má dosud na českém trhu dominantní postavení další německá společnost Gardena ze skupiny Husqvarna.
Kärcheru se daří v Česku také zlepšovat ziskovost. „I když investujeme, musíme být v černých číslech,“ poznamenala manažerka.
Poslední zveřejněné údaje o hospodaření firmy za předloňský rok uvádějí provozní zisk 5,5 milionu korun, což znamená ziskovou marži 2,2 procenta. „Poměr zisku k tržbám zvyšujeme, takže letos bude určitě lepší. Předpokládáme, že by to mělo být kolem šesti procent,“ dodala Skutilová.
Daří se také celému Kärcheru, který minulý rok zvýšil celosvětové tržby přibližně o čtvrtinu na 1,9 miliardy eur, což představuje asi 48 miliard korun.
Celkem pro společnost pracuje přibližně deset tisíc lidí. Techniku v žlutočerných barvách tvoří díly také od řady tuzemských dodavatelů.
Společnost založil v roce 1935 vynálezce a podnikatel Alfred Kärcher. Jeho rodina vlastní podnik už ve třetí generaci.
Reiko Trojer: Mou vizí je mít v Česku pět obchodních domů