Kdo si hraje, nezlobí. Český herní trh letos přesáhne dvě miliardy korun

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: čtk

Tržby herního trhu v České republice letos překonají dvě miliardy korun, což je proti loňským přibližně 1,9 miliardy růst zhruba o sedm procent. Vyplývá to ze studie Global entertainment and media outlook 2016-2020 poradenské firmy PwC.

"Příští rok očekáváme růst trhu na téměř 2,2 miliardy korun. Průměrné roční tempo růstu do roku 2020 by pak mělo činit přibližně šest procent," uvedl mluvčí PwC Pavel Heřmanský.

Výnosy z tradičního hraní her na PC nebo herních konzolích budou letos tvořit stále více než polovinu celkových tržeb odvětví. Do roku by 2020 by měly tržby z her na PC nebo herních konzolích růst zhruba pětiprocentním ročním tempem. Zbylou část tvoří hraní na mobilech, tabletech, sociálních sítích nebo příležitostné hraní na webech. Sociální a příležitostné hraní podle studie poroste o sedm procent ročně.

Vývoj na českém trhu podle analytické firmy Newzoo kopíruje trend v celém východoevropském regionu, kde se letos očekává růst o sedm procent na tři miliardy dolarů. Mobilní hraní by mělo letos poprvé v tržbách překonat hraní na PC.

Podle údajů Českého statistického úřadu hraje počítačové hry přes internet téměř pětina české populace, ve skupině mezi 16 a 24 lety každý druhý Čech. Herní konzoli má podle údajů firmy Sony každá třetí česká domácnost.