„Klikni a vyzvedni“: Tesco sází na nový styl nakupování
Systém „klikni a vyzvedni“ kombinuje online objednávku s možností si zboží vyzvednout v libovolnou dobu v některém z odběrných míst. Za poplatek 2 libry (asi 62 korun) zákazníkovi pracovníci Teska sesbírají všechny položky na nákupním lístku, zboží zabalí a připraví k odebrání. Zákazník pak pouze přijede autem a nákup mu naloží přímo do kufru.
„Je to velmi rychlé,“ chválí si službu pětadvacetiletá pracující matka. „Zákazníkům se na tom líbí, že mají vše pod kontrolou. Sami si vyberou, kdy si nákup vyzvednou. Celý proces to zbavilo prvků stresu,“ poznamenává Ken Towle, který má v britském Tesku na starosti online nákupy.
Tesco |
Britskému Tesku v posledních čtyřech čtvrtletích klesaly tržby, nová služba click&collect má prodeje opět nakopnout. Do konce roku chce vybudovat 150 odběrných míst, celkově chce firma na oživení domácích prodejů vynaložit miliardu liber (přes 30 miliard korun).
Bryan Roberts, analytik Kantar Retail, si myslí, že click&collect může Tesku pomoct přilákat zákazníky od konkurence, která tuto službu zatím až na výjimky nenabízí. „Je to velká příležitost k růstu,“ podotkl pro Bloomberg Roberts.
Výzkum společnosti Deloitte navíc ukazuje, že lidé, kteří nakupují přes internet a smartphony, utratí v průměru více než dvojnásobek oproti těm, kteří si pro zboží vyberou do košíku na prodejně supermarketu.
Online nákupy loni přinesly britskému Tesku 3,4 procenta tržeb, v příštích pěti letech se ale v tomto segmentu čeká zdvojnásobení obratu.