Kongresová a firemní turistika se loni vyšplhala na rekord

Z čísel lze mimo jiné vyčíst, že akce jsou čím dál větší. Na jednu konferenci připadá v průměru 132 lidí. „Příčiny takového chování trhu vidíme především ve stabilnější finanční situaci firem a nárůstu zakázek pořadatelských společností,“ řekl mluvčí hotelového řetězce CPI Hotels Jan Burian. Podle něj lze zarok tím počítat s dalším nárůstem i pro letošek. „Očekáváme větší objem středních i větších akcí a více mezinárodních vícedenních akcí s ubytováním,“ doplnil Burian.
Pro podnikatele v cestovním ruchu to jsou dobré zprávy. Účastníci kongresů i byznysmeni na služebních cestách totiž bývají nejlepšími klienty. Podle státní agentury CzechTourism vydají za den přes deset tisíc korun, tedy třikrát více než běžný zahraniční host. Jenže i v tomto firmy poučila série nejrůznějších krizí. Hoteliéři jedním dechem dodávají, že při firemních akcích výrazně ubylo mimopracovních aktivit, čímž se snížila i celková konzumace. Největší dynamiku proto mají levnější tříhvězdičkové hotely (růst o devět procent), zatímco nejpomaleji rostou pětihvězdičková zařízení (růst o čtyři procenta).
Nejvíce konferencí se pořádá tradičně v Praze, která přiláká více než polovinu všech účastníků. Následují jižní a severní Morava. Právě Moravskoslezský kraj si v posledních letech ze všech regionů polepšil nejvíce.