KPMG: Čeští zákazníci mají nejlepší zkušenost s výrobcem kosmetiky Manufaktura

Pánská kosmetika Manufaktura

Pánská kosmetika Manufaktura Zdroj: Ženy - E15

mst

Pro české zákazníky je důležitý hlavně férový přístup značek a schopnost přizpůsobit se jejich požadavkům. To podle průzkumu poradenské společnosti KPMG nejlépe splňují Manufaktura, Teta drogerie a Equa bank.

Férový přístup je podle Tomáše Potměšila z KPMG pro české zákazníky stále stěžejní. „V Česku přibývá značek, které kladou větší důraz na zákaznickou zkušenost. Spousta z nich si dobře uvědomuje, že je třeba dívat se na své podnikání očima klienta,“ říká Potměšil.

Firmy, u kterých mají klienti dobrou zákaznickou zkušenost, rostou podle Potměšila několikanásobně rychleji než konkurence a mohou pak zvýšit cenu prodávaných produktů. Mezi obory jsou podle studie zákazníci nejspokojenější s gastronomickými zážitky, dále pak s nepotravinovým maloobchodem.

Manufaktura je značka originální české kosmetiky a doplňků pro domácí lázně, kterou vlastní firma Český národní podnik. V současné době má v Česku a na Slovensku 54 obchodů a více než tři stovky zaměstnanců. V obou zemích provozuje i e-shopy.

Studie hodnotila firmy v šesti oblastech – personalizaci, férovém přístupu, očekávání, řešení problémů, času a úsilí a empatii. Více než pět tisíc respondentů hodnotilo 192 komerčních značek a 14 organizací ve veřejném sektoru.

Deset nejlepších firem podle průzkumu KPMG:

1.Manufaktura
2.Teta drogerie
3.Equa bank
4.Fio banka
5.Pandora
6.IKEA
7.Air bank
8.Síť cukráren Hájek
9.Neoluxor
10.Zoot