KPMG: Čeští zákazníci mají nejlepší zkušenost s výrobcem kosmetiky Manufaktura
Pro české zákazníky je důležitý hlavně férový přístup značek a schopnost přizpůsobit se jejich požadavkům. To podle průzkumu poradenské společnosti KPMG nejlépe splňují Manufaktura, Teta drogerie a Equa bank.
Férový přístup je podle Tomáše Potměšila z KPMG pro české zákazníky stále stěžejní. „V Česku přibývá značek, které kladou větší důraz na zákaznickou zkušenost. Spousta z nich si dobře uvědomuje, že je třeba dívat se na své podnikání očima klienta,“ říká Potměšil.
Firmy, u kterých mají klienti dobrou zákaznickou zkušenost, rostou podle Potměšila několikanásobně rychleji než konkurence a mohou pak zvýšit cenu prodávaných produktů. Mezi obory jsou podle studie zákazníci nejspokojenější s gastronomickými zážitky, dále pak s nepotravinovým maloobchodem.
Manufaktura je značka originální české kosmetiky a doplňků pro domácí lázně, kterou vlastní firma Český národní podnik. V současné době má v Česku a na Slovensku 54 obchodů a více než tři stovky zaměstnanců. V obou zemích provozuje i e-shopy.
Studie hodnotila firmy v šesti oblastech – personalizaci, férovém přístupu, očekávání, řešení problémů, času a úsilí a empatii. Více než pět tisíc respondentů hodnotilo 192 komerčních značek a 14 organizací ve veřejném sektoru.
Deset nejlepších firem podle průzkumu KPMG:
1. | Manufaktura |
2. | Teta drogerie |
3. | Equa bank |
4. | Fio banka |
5. | Pandora |
6. | IKEA |
7. | Air bank |
8. | Síť cukráren Hájek |
9. | Neoluxor |
10. | Zoot |