Levnější tarify nalákaly půl milionu Čechů

Telefónica O2,O2,mobily,pevná,telekomunikace

Telefónica O2,O2,mobily,pevná,telekomunikace

Skoro půl milionu lidí už v Česku podlehlo vábení zlevněných tarifů pro neomezené volání, které před měsícem vtrhly na relativně poklidný český telekomunikační trh. Strůjce prvotního impulzu Telefónica eviduje za měsíc téměř 230 tisíc zákazníků, kteří si zvolili jeden z nových tarifů Free. Zhruba 175 tisíc lidí oslovila nabídka T-Mobilu naznaná S námi v síti. Přes 90 tisíc klientů hlásí u tarifu Neomezeně Vodafone.

„Očekáváme, že za druhé čtvrtletí v souvislosti s uvedením Free vykážeme rekordní přírůstek tarifních zákazníků,“ uvedl mluvčí Telefóniky Hany Farghali. Firma si také slibuje, že jednoduchá tarifní struktura jí vedle nových zákazníků přinese i úspory v nákladech.

Největší zájem je podle operátorů o nejvyšší varianty tarifů, Telefónica zmiňuje jejich 70procentní a T-Mobile až 80procentní podíl na nových smlouvách. Odhadovat ekonomické dopady si ani jeden z operátorů zatím netroufá. Všichni tři se ale shodují, že se museli vypořádat s rekordním náporem klientů, což někdy vedlo k prodloužení čekacích lhůt na vyřízení.

„Na zvýšený počet požadavků na aktivace tarifů Free jsme byli připraveni, skutečný zájem nás přesto překvapil,“ uvedl Farghali s tím, že tento počáteční nával logicky způsobil delší čekací doby jak u linek zákaznické podpory, tak fronty v pobočkách. Nápor způsobil také prodloužení lhůty převodu některých zákazníků, kteří žádali změnu tarifu, a to až na dva týdny. V současné době je už vše opět v normálu.

Vodafone rovněž zaznamenal zvýšený zájem klientů, proto také výrazně posílil kapacitu, a to jak v call centrech, tak v prodejnách. Podle mluvčí operátora Adély Konopkové dochází k aktivaci nových tarifů do sedmi dnů ode dne objednání.
Mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová dodává, že v prvních dnech nabídky došlo na linkách doslova k přetlaku včetně přetížení samoobslužných prodejních kanálů.