„Očekáváme, že za druhé čtvrtletí v souvislosti s uvedením Free vykážeme rekordní přírůstek tarifních zákazníků,“ uvedl mluvčí Telefóniky Hany Farghali. Firma si také slibuje, že jednoduchá tarifní struktura jí vedle nových zákazníků přinese i úspory v nákladech.
Největší zájem je podle operátorů o nejvyšší varianty tarifů, Telefónica zmiňuje jejich 70procentní a T-Mobile až 80procentní podíl na nových smlouvách. Odhadovat ekonomické dopady si ani jeden z operátorů zatím netroufá. Všichni tři se ale shodují, že se museli vypořádat s rekordním náporem klientů, což někdy vedlo k prodloužení čekacích lhůt na vyřízení.
„Na zvýšený počet požadavků na aktivace tarifů Free jsme byli připraveni, skutečný zájem nás přesto překvapil,“ uvedl Farghali s tím, že tento počáteční nával logicky způsobil delší čekací doby jak u linek zákaznické podpory, tak fronty v pobočkách. Nápor způsobil také prodloužení lhůty převodu některých zákazníků, kteří žádali změnu tarifu, a to až na dva týdny. V současné době je už vše opět v normálu.
Vodafone rovněž zaznamenal zvýšený zájem klientů, proto také výrazně posílil kapacitu, a to jak v call centrech, tak v prodejnách. Podle mluvčí operátora Adély Konopkové dochází k aktivaci nových tarifů do sedmi dnů ode dne objednání.
Mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová dodává, že v prvních dnech nabídky došlo na linkách doslova k přetlaku včetně přetížení samoobslužných prodejních kanálů.