Lidl se připojí k Tesku. Do sedmi let úplně zruší prodej vajec z klecových chovů

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Obchodní řetězec Lidl začne v České republice postupně omezovat prodej vajec z klecových chovů. Úplně zrušit by ho chtěl nejpozději v roce 2025. Stejný plán jako Lidl představil již minulý rok obchodní řetězec Tesco. 

Změna v nabídce souvisí podle řetězce se všeobecným zvyšováním kvality výrobků a snahou o udržitelný způsob získávání svých zdrojů. I proto se Lidl rozhodl postupně omezovat prodej vajec od nosnic v klecích a nahrazovat je těmi z bezklecových chovů. 

„Jako jeden z největších obchodníků na trhu máme možnost ovlivnit způsob, jakým jsou suroviny pro potraviny získávány. Vejce jsou pak v našich prodejnách nejen surovinou, ale i konečným prodávaným výrobkem,“ řekl k rozhodnutí českého Lidlu Michal Farník, jednatel odpovědný za sortiment. 

V rámci této obměny chce Lidl úzce spolupracovat s českými dodavateli. S nimi bude také hledat způsob, jak bezklecový chov i nadále rozšiřovat. „Věřím, že se nám to do roku 2025 podaří,“ doplnil Michal Farník.

Zároveň s kroky vedoucími k prodeji vajec pouze z bezklecových chovů bude Lidl usilovat o stejný cíl i u vybraných výrobků svých privátních značek, která vejce obsahují jako jednu z nejdůležitějších surovin. 

Lidl se tímto krokem připojí k dalším řetězcům na trhu. Postupné stažení vajec z klecových chovů z prodeje oznámil už minulý rok řetězec Tesco. Evropská unie rozhodla o zákazu chovu v takzvaných bateriových klecích v roce 2012. V novějších mají slepice více prostoru. Ve střední Evropě se tímto způsobem chovají čtyři pětiny nosnic.

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003. V současnosti provozuje síť 237 prodejen, které jsou zásobovány čtyřmi logistickými centry.