Luxus netáhne, firma Michaely Bakala opět skončila ve ztrátě

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Petr Topic, Mlada fronta

Luxusní obchody v Pařížské ulici
Ulice Na Příkopě
Nákupní galerie Černá růže
Prašná brána.  Hlavní pražskou a českou nákupní třídu tvoří dva kilometry značkových obchodů na Václavském náměstí a v ulici Na Příkopě. Tzv. Zlatý kříž, jak se maloobchodní lokalitě mezi Muzeem, Můstkem a náměstím Republiky přezdívá
Ulice Na Příkopě. Hlavní pražskou a českou nákupní třídu tvoří dva kilometry značkových obchodů na Václavském náměstí a v ulici Na Příkopě. Tzv. Zlatý kříž, jak se maloobchodní lokalitě mezi Muzeem, Můstkem a náměstím Republiky přezdívá
5 Fotogalerie
ČTK
Hospodaření společnosti Luxury Brand Management podnikatelky Michaely Bakala, která v centru Prahy provozuje butiky s luxusním zbožím, skončilo loni ztrátou 153 milionů korun. V roce 2014 firma prodělala 316 milionů korun. Tržby klesly ze 730 na 616 milionů korun. LBM plánuje další akvizice. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

„Ztráta byla způsobena zejména poklesem tržeb, vyšší tvorbou opravných položek k zásobám a náklady spojenými s restrukturalizací a stabilizací společnosti po uskutečněné fúzi,“ uvádí zpráva. Luxury Brand Management loni dokončila fúzi s firmami Prospekta Moda, John Grove & Partners a Regal West Enterprises.

LBM do budoucna počítá s rozšířením portfolia luxusních značek. V roce 2016 se LBM bude stále soustředit na rozvoj společnosti, na její ozdravění, udržení a zajištění dlouhodobého růstu a profitability.

„Dále také se společnost mimo stávajících obchodních aktivit zaměří především na vyhledávání obchodních příležitostí, zejména pak cestou akvizic tak, aby dostála svým dlouhodobým cílům vytvořit silnou mezinárodní skupinu zaměřenou na životní styl a prodej luxusního zboží,“ stojí ve zprávě.

Společnost LBM provozuje butiky s luxusními značkami Audemars Piguet, Breitling, Vertu, Zenith a Boucheron a je vlastníkem franšíz na prodej zboží módních značek jako Salvatore Ferragamo, Ermenegildo Zegna, La Perla, Versace, Bottega Veneta nebo Tod‘s. LBM je středoevropským lídrem v prodeji luxusních produktů s hlavní orientací na dámskou a pánskou módu, šperky a hodinky.

Michaela Bakala je manželkou podnikatele Zdeňka Bakaly. známého hlavně v souvislosti s kauzou OKD, jehož většinovou část v minulosti ovládal. Skupinu Luxury Brand Management založila v roce 2010. Americký časopis Forbes Zdeňka Bakalu několikrát umístil na žebříček nejbohatších lidí světa s odhadovaným majetkem přes miliardu dolarů. Loni z žebříčku vypadl. Bakala vlastní mimo jiné vydavatelství Economia.