Luxus na internetu: vítejte ve virtuální Pařížské ulici

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Petr Topic, Mlada fronta

Manželé Hoškovi rozjeli projekt virtuální Pařížské ulice. Nyní chtějí strnulou nákupní ulici rozhýbat.

Martin Hošek dlouhá léta pomáhal firmám s průnikem na internet. Rozjížděl online byznys americké Citibank, Kellnerově společnosti PPF pomáhal založit Airbank, pracoval pro finančníka Zdeňka Bakalu v jeho luxusní firmě LBM.

Michaela Hošková fungovala dlouhá léta v zahraničí – třeba ve službách státu na české ambasádě ve Washingtonu, později se zase zabývala módou a reklamou. Nejen díky spojení těchto jejich zkušeností, ale i v důsledku faktu, že se Hoškovým narodil syn Matěj, který trpí autismem, a rodina se chtěla primárně věnovat jeho potřebám, vznikl nápad založit virtuální Pařížskou ulici. Péče o autistického syna totiž vyžaduje hodně flexibilní pracovní dobu.

„Na globálních webech velkých módních brandů pod českou adresou nenajdete skoro nic. Jenom adresu obchodu na Pařížské a to bylo asi tak všechno. Ale nenašli jste tam, jestli třeba mají určitou kabelku, kterou sháníte, či třeba šátek a kolik to zboží stojí. Navíc luxusní obsah na českém internetu je stále velmi omezený,“ vysvětluje Martin Hošek, co chtěli s manželkou změnit.

Pařížská základna

Michaela Hošková přišla s nápadem, že by web o Pařížské mohl fungovat současně i jako časopis o módě. „Věděli jsme, že velké luxusní nákupní ulice jako Rodeo Drive v LA nebo Regent Street v Londýně své weby mají. Značky se na nich profilují, ukazují své kolekce, historii a tak dále, firmy si tam uvědomují, že je pro ně online prostředí klíčové,“ popisuje Hošková inspiraci ze Západu. Dnes disponuje web Parizskaulice.cz několikačlennou redakcí, která na něj každý den vkládá nový, vlastní obsah. Nejde pouze o recenze nových módních kolekcí, ale už třeba i o produkci vlastního videoobsahu, který je pro úspěch podobného projektu v současné digitální éře velmi důležitý.

Momentálně má web Parizskaulice.cz přes 37 tisíc registrovaných uživatelů a měsíčně si ho otevře přes 100 tisíc lidí. „Čte nás několik skupin lidí. Nejen dvacetileté slečny, samozřejmě jsme velmi populární u homosexuální menšiny, pak nějací wannabes, kteří se jednou chtějí dostat do tohoto exkluzivního klubu. Ale také opravdová smetánka a věřte mi, že jsou tam skutečně známá jména,“ říká tajuplně Hošek o čtenářské základně webu.

Louis Vuitton v PařížskéLouis Vuitton v Pařížské|novak tomas/euro

„To, co se předvádí na molech v New Yorku nebo Paříži, se málokdy dostane k nám do Prahy. Často je to kreativní, ale nenositelná móda. To je ale jenom zlomek kolekce. Chceme lidem ukázat, že je mnohem širší a že jsou tam i reálné věci a že si něco z ní můžou taky koupit,“ doplňuje ho manželka Michaela. Hlavní obsah v podobě recenzí a článků zůstane v češtině, ale obecný web bude mít brzy svoji ruskou, čínskou a anglickou verzi.

Pařížská se musí rozšířit

Další ambicí manželského páru je rozšířit fyzickou Pařížskou o okolní ulice. „Je spousta značek, které by tam chtěly být. Ale není tam prostor. Pařížská se musí rozšířit. Přilehlé ulice mají potenciál. Částečně se to už děje v Široké. Maiselova by byla ideální pro šperky a hodinky, protože jsou tam malé prostory. Šperk nepotřebuje dvě stě metrů. Zatím se to nestalo, protože se ještě nenašel nikdo, kdo by tam šel jako první. Věřím, že někdo přijde a řekne si, že jeho zákazník dokáže popojít o třicet metrů. Na Pařížské by naopak měla být čistá móda, a té je tam málo,“ myslí si Hošek. První vlaštovka už se objevila – letos na podzim v Maiselově ulici otevřel módní obchod nazvaný The Border.

K posunu ve vlastní Pařížské ale podle podnikatelského páru nedojde, dokud se majitelé obchodů nedohodnou na spolupráci.

Jsme nejluxusnějším místem českého internetu. To si chceme udržet a vypilovat to. Je spousta značek, které by tam chtěly být. Ale není tam prostor. Pařížská se musí rozšířit. Přilehlé ulice mají potenciál

Cílem Hoškových je vedle rozvoje samotného projektu vytvořit asociaci Pařížské ulice. Opět jde o inspiraci Londýnem, kde spolky nákupních ulic společně řeší různé věci, ať už třeba dohlížení na bezpečnost nebo čistotu, nebo pořádají společenské události, během kterých se ulice na několik dní stane happeningem. „A teď nemyslím nějaký biotrh,“ říká Hošek. „U nás v Česku to ale bude běh na dlouhou trať,“ krčí přitom rameny.

Mezitím se chtějí manželé Hoškovi věnovat ladění a rozvoji webu. Plánují přidat chytré nástroje, které vás na mobilu upozorní, že jdete podél svého oblíbeného obchodu, a další technologické „vychytávky“.

„Jsme nejluxusnějším místem českého internetu. To si chceme udržet a vypilovat to. Brandy musejí pochopit, že internet je budoucnost a že svůj první kontakt se zákazníkem skoro vždy budou mít prostřednictvím online obsahu a kanálů. Nakonec důkazem tohoto je i fakt, že už nyní se na nás obracejí lokální zástupci značek, ale i centrály, a tak se můžeme těšit na mnoho nového, co náš projekt v roce 2016 přinese,“ uzavírá Hošek.

Ilustrační fotoIlustrační foto|Euro Tomas Novak

Exkluzivita versus mainstream: Nájmy na Pařížské předhánějí Příkopy