McDonald’s, KFC či Pizza Hut sázejí na rostlinné náhražky masa od Beyond Meat
Největší světové řetězce rychlého občerstvení vycházejí vstříc veganům. McDonald’s, KFC, Pizza Hut nebo Taco Bell začnou odebírat rostlinné náhražky masa od Beyond Meat. Kalifornská společnost oznámila novinku společně s výsledky svého hospodaření za poslední loňské čtvrtletí, kdy podle deníku The Wall Street Journal vykázala ztrátu přes 25 milionů dolarů.
Partnerství s fastfoodovými giganty přibližuje masové alternativy běžnému stravování. Beyond Meat se má podle oznámených dohod stát přednostním dodavatelem nového hamburgeru společnosti McDonald’s. Pomůže rovněž vyvinout nová menu s rostlinnými náhražkami masa pro společnost Yum! Brands, jež vlastní řetězce KFC, Pizza Hut a Taco Bell.
Beyond Meat v posledních letech dodávala významný objem masových náhražek do restaurací a snažila se je také prosazovat v klasických supermarketech. Navzdory 25milionové ztrátě v posledním loňském čtvrtletí zvýšila tržby o 3,5 procenta na 102 milionů dolarů i přesto, že prodeje v potravinářském průmyslu v Americe poklesly meziročně o 43 procent.
Společnost Beyond Meat založená v roce 2009 zpracovává žlutý hrách, řepkový olej, bramborový škrob a další suroviny na „karbanátky“ a „uzeniny“, které mají napodobovat chuť, vzhled a dojem z tradičního masa.
Spolu s konkurenční společností Impossible Foods uvádí na trh svá „high-tech faux“ masa, alternativu, která má být šetrná ke zvířatům a k životnímu prostředí. Je tak prý ideální pro spotřebitele vyznávající flexitariánskou stravu, která spočívá v převážné konzumaci vegetariánských pokrmů, avšak nevylučuje občasnou konzumaci masa.
V Česku je možné narazit na rostlinnou alternativu masa například v řetězci Burrito Loco, který nabízí veganský burger. Také Burger King též nabízí veganské burgery s rostlinnou náhražkou masa od společnosti Impossible Foods.