Nábytkářské řetězce startují v Česku novou expanzi

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: E15 Eduard Erben

Velcí prodejci nábytku zahajují novou bitvu o podíl na trhu. Rozšiřují stávající prodejny, expandují do nových lokalit a připravují prodej přes internet. Nejnovějším příkladem takové expanze je německý řetězec Sconto Nábytek. V Praze na Černém Mostě vyrukoval s plánem na výrazné rozšíření své vlajkové prodejny. Tamní obchod Sconta se podle dokumentů zaslaných úřadům pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí rozroste téměř na dvojnásobek.

Jde o reakci na modernizaci nedalekého obchodního domu IKEA, který se před třemi lety zvětšil o polovinu. A současně je to snaha být rychlejší než konkurenční XXXLutz, jenž v blízkých Vysočanech již několik let chystá svůj druhý obchodní dům v Praze.

Právě XXXLutz se po několikaletém rozmýšlení rozhoupal i k expanzi mimo Prahu. A to do největšího nákupního parku v Česku, který v Brně buduje developer CTP. Prodejna rakouského řetězce tam začne vznikat na jaře 2015.
Dalším želízkem v ohni konkurenčního boje nábytkářů je zcela nová prodejna řetězce Asko Nábytek v Olomouci. Firma se na Hanou vrátila po několika letech poté, co v roce 2011 na čas Olomouc opustila.

IKEA chce posilovat na českém nábytkářském trhu

Švédská IKEA, která je se zhruba čtvrtinovým podílem lídrem tuzemského trhu, chce pozici upevňovat. Firma již dříve sdělila, že kromě další lokality v metropoli hledá místo i v Plzni a Hradci Králové. Dosud však žádnou novou lokalitu nepotvrdila.

„V Česku chceme otevírat další obchodní domy. Nicméně proces jejich výstavby a otevření je dlouhodobá záležitost. Termín zahájení provozu nákupního centra je možné upřesnit až po potvrzení lokality a vyřešení souvisejících náležitostí,“ sdělil mluvčí řetězce Tomáš Kubík.

Dlouho očekávanou událostí na trhu ze strany IKEA je také spuštění e-shopu. V tuzemsku plánuje prodávat přes internet do dvou let. Zpožděný nástup nábytkářů do internetového světa podle Lenky Šindelářové z konzultační firmy DTZ způsobily vyšší nároky na skladování a logistiku. „Jak ukazují plány IKEA, je to nevyhnutelný trend, protože i prodejci nábytku musí reagovat na měnící se chování spotřebitelů. Lze očekávat, že on-line prodeje budou zavádět i další řetězce,“ dodala Šindelářová.