Uplynulý pátek a sobota patří v USA ke čtyřem nejdůležitějším nákupním dnům sezóny. Do obchodů však v tyto dny dorazilo o sedm procent zákazníků méně než loni, odhadla analytická společnost. Objevily se přitom náznaky, že Američané budou oproti loňsku letos víc utrácet po 25. prosinci. Doufají, že nákupy budou díky slevám výhodnější.
Období svátků se na tržbách mnoha obchodů v USA podílí 30 procenty a na zisku 40 procenty. Podle analytiků se ukazuje, že konkurence mezi obchodníky je v letošní sezoně největší od hospodářské recese, což prodejce nutí přicházet s dalšími slevami.
„Obchodníci zjišťují, že zákazníci budou čekat tak dlouho, jak budou muset,“ řekl podle Reuters analytik Charles O'Shea ze společnosti Moody's Investors Service. Sítím obchodů s elektronikou podle něj pomáhají trháky jako nejnovější herní konzole od firem Microsoft nebo od konkurenčního japonského výrobce Sony. Prodejny oděvů se ale potýkají s většími problémy, sdělil. S jedním z nejvýraznějších snížení cen podle něj přišel řetězec obchodů s oblečením pro náctileté Abercrombie & Fitch. Obchody s oblečením pro mladé Aéropostale v neděli ve svých obchodech nabízely slevu 70 procent na vše.