Generální ředitel Publicis Maurice Levy později uvedl, že fúze se zhroutila kvůli rozdílným názorům na to, jak uskutečnit „fúzi rovných“. Byla zde řada problémů, od otázky komplexní daňové struktury po odlišnou firemní kulturu. „Nebyl jsem schopen přesvědčit Johna o tom, že rovnováha je rovnováha,“ řekl agentuře Reuters Levy o svém protějšku z Omnicomu Johnu Wrenovi.
Wren potvrdil, že obě strany nedokázaly najít způsob, jak překonat rozdílné silné firemní kultury v obou společnostech. Také podle něj to nebyl jeden faktor, který způsobil krach dohody, ale mnohem více složitých otázek, které se nepodařilo vyřešit. Žádná z firem proto nebude platit té druhé poplatky za zrušení dohody. Náklady spojené krachem dohody, jako právní poplatky, si firmy rozdělí.
Dohoda měla oběma firmám pomoci lépe se vyrovnat s rostoucím vlivem internetových gigantů, jako Facebook a Google. Měla také posílit jejich růst v Asii a Latinské Americe.
Americká Omnicom je druhou největší reklamní agenturou na trhu za firmou WPP. Francouzské Publicis patří třetí příčka. Společnosti oznámily plánovanou fúzi loni koncem července. Jejich spojení již schválily antimonopolní úřady v USA, Jižní Koreji, Kanadě, Indii, Turecku, v Jihoafrické republice a letos v lednu také Evropská komise.