Někdejší miláček burzy Groupon pokračuje ve strmém pádu

Groupon

Groupon Zdroj: profimedia.cz

Americký Groupon, přední prodejce slevových kuponů ve Spojených státech, opět zklamal investory. Tržby firmě nerostou tak rychle, jak trh čekal, a zůstává ve ztrátě. Akcie Grouponu po oznámení výsledků klesly téměř o třetinu. Firma od svého loňského vstupu na burzu, kdy byla miláčkem investorů, ztratila už 86 procent tržní hodnoty.

Groupon zahajoval vlnu vstupů nových internetových společností na burzu. Po IPO stály akcie firmy více než 26 dolarů, teď se prodávají pod tři dolary. Tržní hodnota podniku spadla pod dvě miliardy dolarů.

Vývoj akcií Grouponu

Vývoj akcií GrouponuVývoj akcií Grouponu | profimedia.cz

Firma nesplnila ani snížené odhady analytiků. Tržby za třetí čtvrtletí dosáhly 568,6 milionu, což je meziroční nárůst o 32 procent. Analytici v anketě agentury Reuters ale v průměru počítali s růstem tržeb na 590 milionů dolarů. Čistá ztráta dosáhla tři miliony dolarů, zatímco před rokem činila 54,2 milionu dolarů.

Groupon přiznal, že se mu nedaří zlepšit situaci v Evropě – i kvůli tamní krizi. Tržby mimo USA tvoří u firmy zhruba polovinu.

Firma spolu s výsledky také uvedla, že propustila kolem 80 zaměstnanců. Většina je jich z oddělení prodeje, neboť management se snaží činnost více automatizovat.

Další ranou pro Groupon je i zpráva předního ruského portálu Mail.ru, který je známý tím, že se hodně angažuje v investicích do nových projektů. Portál uvedl, že snížil podíly nejen v Grouponu, ale i v dalších internetových firmách jako je Facebook a Zynga. V Grouponu má ruský portál už jen 0,84 procenta akcií, zatímco na konci října podíl v Grouponu činil 4,12 procenta.

Groupon ale věří, že tržby pomůže zase nakopnout mimo jiné nová aplikace vyvinutá speciálně pro iPady.