Nestlé a Starbucks spojují síly. Švýcarská firma bude využívat značku Starbucks pro své Nespresso a Dolce Gusto kapsle, Starbucks použije výdělek k urychlení zpětného odkupu akcií. Informaci uvedl server Bloomberg.
Nestlé nejprve zaplatí kavárenskému gigantovi se sídlem v americkém Seattlu 7,15 miliard dolarů (téměř 152,8 miliardy korun). Od příštího roku tak Nestlé bude moci prodávat kávové produkty se značkou Starbucks, píše Bloomberg.
Šéf Nestlé Mark Schneider v souvislosti s oznámením aliance hovořil o "významném kroku" a "velkém dni pro všechny milovníky kávy na světě".
Nestlé předpokládá, že dohoda od roku 2019 zvýší ceny akcií a přispěje k růstu společnosti. Firma má roční odbyt dvě miliardy dolarů. Starbucks očekává nejpozději do roku 2021 návratnost 20 miliard dolarů prostřednictvím zpětných odkupů akcií a dividend. Kolem pěti stovek zaměstnanců Starbucks má navíc přejít pod Nestlé.
Nestlé také převezme zhruba 500 zaměstnanců Starbucksu, zůstanou ale v centrále americké firmy v Seattlu. Společnost si díky uzavřené dohodě upevní pozici na americkém trhu, kde je s pětiprocentním podílem na pátém místě. Starbucks v USA drží 14procentní tržní podíl.