Obchodníci před svátky lákají zákazníky na levné pivo a kuřecí řízky

pivo

pivo Zdroj: surfbar.cz

Královský pivovar Krušovice
Budvar, pivo, pivovarnictví
Výstav loni stoupl. Po předloňském poklesu výstavuPivovarů Staropramen způsobeném krizí a zvýšení spotřební daně na pivo loni výstav firmy stoupl o osm procent
Pivo pro kolonie
Nová podoba prodejen pro zvířecí miláčky Pet Center
7
Fotogalerie

Obchodní řetězce se snaží zákazníky do prodejen nalákat především pomocí akčních nabídek masa a alkoholu, zejména piva. Reagují tak na poptávku zákazníků, pro které jsou slevy na oblíbené produkty velkým lákadlem. 

Tyto potraviny se tak častěji než jiné vyskytují na titulních stranách slevových letáků. V průběhu 18mesíčního sledovaného období bylo analyzováno 575 titulních stran letáků, které obsahovaly 3584 produktů. Téměř na polovině titulních stran se objevilo pivo a drůbeží maso a na přibližně třetině vepřové maso. Do určité míry toto zjištění definuje typické české chutě. Vyplývá to z analýzy, kterou připravila společnost Česká distribuční na základě letákových slevových akcí obchodních řetězců (Lidl, hypermarket Albert, Globus, hypermarket Tesco, Kaufland, Billa, Penny Market).

„Titulní strany slevových letáků hrají z pohledu obchodníků důležitou roli. Jsou totiž nejefektivnější cestou, jak spotřebitele zaujmout a dostat ho do prodejny. Proto je velmi důležité nabídnout na tomto exkluzivním prostoru zákazníkovi něco, co ho zajímá a na co bude ochotný reagovat. Titulní strany slevových letáků jsou proto jakýmsi lakmusovým papírkem chutí českého spotřebitele,“ uvádí ředitel České distribuční Petr Sikora.

Když se podrobněji podíváme na zastoupení produktů v kategorii alkohol, vidíme, že suverénně nejčastěji se objevuje pivo (275). To platí i obecně. Je totiž produktem s největším výskytem na titulních stranách. Celkově byl každý třináctý produkt právě pivo. O poznání méně, ale i přesto s vysokým zastoupením, byly promovány různé druhy lihovin, které se objevily 125krát. Z alkoholických nápojů obchody lákaly ještě na víno, to se vyskytlo v 81 případech.

Jak se vyznat v nabídve piv

Video placeholde
Pivo • Michal Nosek, Kryštof Nosek

Kategorii masa jednoznačně vévodí drůbež (282) až za ní je potom vepřové (167). Roli Popelky hraje rybí maso, které se na titulní straně objevilo jen 12krát. Velkým lákadlem pro české spotřebitele, jsou kuřecí prsní řízky, protože je obchodníci na nejcennější prostor letáků umístili 150krát.