Obchodníci rozjíždí stamilionové soutěže, umožnila to změna zákona

Nákupní centrum - ilustrační foto

Nákupní centrum - ilustrační foto Zdroj: ctk

Vchodové dveře se otevřely, první zákazníci vjíždějí dovnitř…
nákupní centrum Olympia, Brno
3
Fotogalerie

Díky změně loterijního zákona mohou obchodníci vyhlašovat soutěže o výrazně hodnotnější ceny než dříve. 

V Česku se objevují první start-upy, které hodlají novinku ve spolupráci s řetězci využít pro vytváření nových internetových her. Velikost trhu odhadují v ročních tržbách na stovky milionů korun.

Průkopníkem trhu se stal projekt Rondo.cz. Tento start-up se obchodníkům stará o provoz systému, nákup a výběr cen stejně jako o konečnou logistiku. Řetězec si od provozovatele hry koupí za zlomek hodnoty kupony, kterými pak obchod obdaruje zákazníky. Ti je zpětně investují do hry. Cílem jsou častější nákupy.

Autorem nápadu je bývalý vrcholový manažer předního českého e-shopu Alza.cz Lukáš Vršecký. Spoluvlastníkem projektu je Jan Hřebabecký, jeden ze zakladatelů stahovací služby Hellspy. Investice do Ronda dělá kolem 25 milionů korun. Do zisku se má dostat příští rok. „Strategickým cílem je vybudovat byznysovou platformu s výkonem milionů aktivních uživatelů schopnou měnit nákupní chování zákazníků zapojených partnerů a dále ji spravovat a rozvíjet,“ uvedl jednatel Rondo.cz Lukáš Vršecký.

Firma také plánuje vstup do okolních zemí. Velké řetězce si zatím soutěže podle nových pravidel organizují samy. „Momentálně nám probíhá první soutěž, kde jsme využili změněná pravidla pro pořádání spotřebitelských soutěží. Jedná se o velikonoční soutěž, ve které je hlavní výhrou sto tisíc korun v poukázkách neboli rok nákupů zdarma v obchodech Tesco,“ sdělil mluvčí řetězce Václav Koukolíček.

Novinky díky legislativní změně chystají také e-shopy. „Naši zákazníci se mohou těšit na hodnotnější ceny a slosování jak v rámci velkých kampaní, tak na profilech sociálních sítí všech našich e-shopů,“ uvedl mluvčí Mall Group Jan Řezáč.

Řetězec Albert přišel s vlastní verzí účtenkové loterie. Kdo si zaregistroval účtenkový kód z nákupu přes tři sta korun, získal šanci vyhrát celoroční nákup zdarma.

Žádné vědomosti, už jen loterie

Změna v loterijním zákonu platí od začátku roku. Teprve nyní ji ale obchodníci začínají naplno využívat. Spotřebitelské soutěže nemusejí zahrnovat vědomostní otázky, ale může to být čistá loterie. Dosud řetězce mohly pořádat jen soutěže, v nichž součet nepeněžních výher za kalendářní rok nepřesáhl 200 tisíc korun a hodnota jedné výhry nepřevýšila dvacet tisíc korun.