Obchodům Žabka se nedaří, prohloubily ztrátu na skoro 200 milionů

Potraviny Žabka

Potraviny Žabka Zdroj: ctk

Obchody s potravinami Žabka prohloubily ve finančním roce 2014/2015 ztrátu na 192 milionů korun. V předchozím finančním období řetězec prodělal 47 milionů korun. Tržby společnosti zůstaly meziročně na 1,8 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti.

„V budoucnu chceme nadále intenzivně rozvíjet síť našich obchodů a stavět na jejich stále rostoucí oblibě,“ uvedla firma ve zprávě. Obchody Žabka jsou součástí skupiny Tesco. Síť zahrnuje přes sto menších obchodů s delší otevírací dobou, zejména v Praze a středních Čechách. Většina prodejen je provozována formou franšíz.

Podle studie GfK Supermarket, Diskont & Hypermarket 2015 mezi českými domácnostmi letos klesla obliba menších prodejen meziročně z 15 na 12 procent. Zvýšil se zájem o nákupy v hypermarketech, jako své hlavní nákupní místo potravin a základního nepotravinářského zboží je uvádí 47 procent domácností.

Loni hypermarkety preferovalo 43 procent rodin, v roce 2000 necelá čtvrtina. Mírně klesla i obliba diskontních řetězců, které jsou nyní hlavním nákupním místem pro 23 procent domácností. Supermarkety si meziročně drží 17procentní podíl.

Katarina Navrátilová: Pro Žabku jsou zajímavé i vesnice