Parfums postaví u Brna sklad pro Evropu

Amazan začal přes internet prodávat i víno

Amazan začal přes internet prodávat i víno Zdroj: profimedia.cz

Společnost Internet Shop, provozovatel on-line obchodu Parfums.cz, chce ve druhé polovině roku otevřít u Brna novou logistickou centrálu. Firma, jejíž tržby za parfémy a kosmetiku mají letos překročit dvě miliardy korun, plánuje otevření nových skladů mimo jiné v souvislosti se svou zahraniční expanzí.

Společnost už teď prodává přes internet na šesti zahraničních trzích především střední Evropy a Balkánu. Nyní se připravuje také na vstup do Pobaltí, Slovinska, Španělska a Portugalska. Z Brna bude moci do všech těchto zemí každodenně vyjíždět až osmdesát tisíc zásilek.

Prodejce letos plánuje nárůst tržeb o šedesát procent, aby dosáhl 2,4 miliardy korun. „Letošní vývoj potvrdil správnost našeho rozhodnutí investovat třicet milionů korun do vlastního logistického centra. V trendu investic z vlastních zdrojů do dalšího zvyšování síly a konkurenceschopnosti firmy v evropském měřítku budeme pokračovat,“ uvedl majitel společnosti Michal Zámec.

Ve hře o umístění distribučního centra jsou brněnské logistické parky společností CTP a VGP. Definitivní rozhodnutí pro konkrétního developera zatím nepadlo. Vítěz uzavře se společností Internet Shop smlouvu na osm tisíc metrů čtverečních skladů.

Vývoj tržeb Parfums.czVývoj tržeb Parfums.cz | E15

V každém případě jde o záměr, který stavitele logistických areálů potěší. Na pronajímatele moderních skladů totiž zprostředkovaně dopadá pokles průmyslu i maloobchodu. Stále populárnější nakupování na internetu ale může poptávku po skladových plochách oživit, doufají lidé živící se pronájmem nemovitostí. Loni lidé utratili na síti čtyřicet miliard korun. Letos by tuzemské útraty na internetu mohly dle odhadů činit až padesát miliard korun.

„Vzhledem k centrální poloze Česka v Evropě, dobré infrastruktuře, kvalifikované a poměrně levné pracovní síle a kvalitním skladovacím areálům předpokládáme, že této situace využijí někteří z velkých hráčů v oblasti internetového prodeje a jejich logistických partnerů, aby tak získali přístup ke stále rostoucím trhům ve střední a východní Evropě,“ uvedl analytik Harry Bannatyne z české pobočky poradenské firmy Jones Lang LaSalle.

Lidé letos přes internet nakoupili více dárků

Boom internetového nakupování: Které akcie jsou nyní zajímavé?