Penny Marketu se loni v Česku dařilo, zvýšil tržby i zisk

Penny Market

Penny Market Zdroj: Profimedia

Diskontním prodejnám Penny loni v Česku vzrostly tržby meziročně o 1,27 miliardy korun na 28,12 miliardy. Řetězec zvýšil i čistý zisk, a to o pětinu na bezmála 318 milionů. Firma pokračovala v rozšiřování tuzemské sítě obchodů, jejichž počet stoupl z 328 na 340.

„Společnosti se podařilo při zachování růstu obchodní činnosti udržet zisk,“ uvedlo ve výroční zprávě vedení Penny Marketu, který je společně se supermarkety Billa součástí německé maloobchodní skupiny REWE.

Řetězec loni v Česku investoval 544 milionů korun a část peněz použil na rekonstrukci 14 prodejen, které nyní mají nové uspořádání. Letos firma plánuje zhruba zdvojnásobit investice a do dalšího rozvoje vloží přes miliardu korun.

Příjmy loni zvýšila i konkurenční společnost Ahold, která v Česku provozuje více než 280 supermarketů a hypermarketů Albert. Tržby meziročně vzrostly o zhruba miliardu korun na 38,5 miliardy. Ostatní velké obchodní řetězce výsledky loňského hospodaření zatím nezveřejnily.

Tržby deseti největších tuzemských obchodníků se loni podle údajů firmy Incoma GfK zvýšily meziročně o čtyři procenta na 325 miliard korun. Růst byl rychlejší než v roce 2010, kdy se zvýšily o 1,2 procenta.

Incoma GfK upozornila, že obchodní řetězce sice na tuzemském trhu vykazují relativně stabilní vývoj, ale čeští zákazníci začínají výrazně měnit své nákupní chování. Kvůli obavám z vývoje ekonomiky Češi omezili nákupy průmyslového zboží a potravin. Útraty rodin za spotřební zboží loni klesly i ve srovnání s rokem 2009, kdy ekonomická recese propukla. Spotřebitelská nálada se zhoršila zejména ve druhé polovině loňského roku.