EET: pivovary pomáhají hospodám, hlásí se stovky podniků | E15.cz

Pivovary pomáhají hospodám s EET, hlásí se stovky podniků

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Velké pivovary dojednaly pro hospody, které prodávají jejich pivo, výhodnější podmínky pro řešení elektronické evidence tržeb (EET). Zájem má přes tisíc restaurací. Vyplývá to z ankety ČTK mezi výrobci piva. EET bude naostro spuštěná pro hotely a restaurace od 1. prosince, nyní běží v testovacím režimu.

"Pro hospody, které prodávají naše pivo, jsme vyjednali u dodavatelů zařízení pro elektronickou evidenci tržeb výhodnější podmínky. Velmi to uvítali, ušetřilo jim to čas a peníze," sdělila mluvčí největšího tuzemského pivovaru Plzeňského Prazdroje Jitka Němečková.

Podle ní nyní vyjádřilo zájem asi tisíc hostinských. "Podle reakcí očekáváme, že se tento počet ještě zdvojnásobí. Pomáháme jim ale i poradenstvím v oblasti rozvoje jejich podnikání a proškolováním jejich zaměstnanců," dodala mluvčí.

Dvojka na trhu se spíše soustředí na poradenství. Ale i tak restauracím, které nabízejí Staropramen, doporučují dva dodavatele, které pivovar otestoval výběrovým řízením.

"Pokud si náš zákazník jedno z nich zvolí, získá jej za zvýhodněnou cenu. Naší nabídky za poměrně krátkou dobu využily již stovky našich zákazníků a očekáváme, že v následujících týdnech toto číslo ještě výrazně poroste," vysvětlila za pivovar Denisa Mylbachrová. Lepší podmínky pro své zákazníky vyjednal i Heineken.

Například Pivovar Pardubice nebude restauracím plošně poskytovat systémy a správu elektronické evidence tržeb. Odběratelé si musejí technické vybavení pořídit sami. "Nabízíme ale podporu zavedení softwaru a celého zařízení naším IT technikem," řekl ČTK obchodní ředitel Martin Jeszik. Měšťanský pivovar v Poličce se v EET odběratelů nebude podle předsedy představenstva Karla Witze angažovat vůbec.

Po hotelech a restauracích se budou muset od března příštího roku zapojit do elektronické evidence tržeb i maloobchodní a velkoobchodní firmy. Stánkový prodej občerstvení bez zázemí pro hosty ve formě stolů a židlí, například na festivalech, se do evidence zapojí až od března 2018, stejně jako prodej na farmářských trzích nebo služby účetních, advokátů i lékařů. Od června 2018 se pak do systému zapojí například kadeřnice, vybraní řemeslníci, opraváři domácích spotřebičů nebo dokonce i astrologové.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.