Plzeňský Prazdroj zdražil pivo v průměru o tři procenta

Prazdroj

Prazdroj

Plzeňský Prazdroj zdražil ode dneška pivo v průměru o tři procenta. Zvýšení ceny se podle pivovaru nejvíce dotkne lahvových druhů. Cena čepovaného Pilsner Urquellu vzrostla o korunu na půllitru, což bude podle průzkumu ČTK kopírovat také většina restaurací v Plzni. Cena nejprodávanější desítky Gambrinus ve velkých plzeňských restauracích nevzroste, pokud hostinští nakupují padesátilitrové sudy, tedy nejběžnější balení. Stejné je to s pivem Radegast.

„U čepovaného ležáku Pilsner Urquell se cena pro odběratele změní zhruba o jednu korunu. Podobně u lahvového piva, kde se u většiny značek mění cena také zhruba o jednu korunu na půllitr,“ uvedl mluvčí největšího českého pivovaru Jiří Mareček.

Konkrétní ceny produktů firma neuvedla s tím, že koncovou cenu pro spotřebitele určuje prodejce, tedy obchody a restaurace. Kromě 50litrových sudů Gambrinus a Radegast se nezměnila cena ani čepovaného nealko piva Birell.
Oslovené plzeňské restaurace budou zdražení pivovaru kopírovat. „Zvýšili jsme cenu z 35 na 36 korun za půllitr,“ uvedl číšník z největší restaurace Na Spilce, která je přímo v areálu Plzeňského Prazdroje. Zdražení o korunu hlásí i další plzeňské podniky.

„Zatím doprodáváme ze zásob za původní ceny. Nový závoz a nové ceníky ještě nemáme, dostaneme je dnes,“ řekl František Cypris, šéf pivnice U Šenku. Zhruba o korunu se podle hostinských zvýší ještě ceny dalších produktů pivovaru Gambrinus - čepované dvanáctky a nefiltrovaného ležáku.

Prazdroj zdůvodnil zdražení vyššími cenami surovin a energií

Zdražení se podle generálního ředitele Prazdroje Douga Brodmana dotklo především lahvového piva, u něhož pivovar v posledních několika letech měnil ceny jen mírně. Dotklo se vybraných značek a balení napříč celým portfoliem firmy, dodal. Prazdroj zdůvodnil říjnové zvýšení cen zdražením vstupních surovin a energií. Naposledy zvyšoval ceny loni v prosinci v průměru o 2,5 procenta. Tehdy to vysvětlil zvýšením nákladů zejména na energii a sladovnický ječmen.

Čtěte také:

České pivo? Mezi pivovary vládne Morava

Prazdroj zdraží pivo, konkurence váhá

Prazdroj za minulé dva roky vydělal osm miliard

Další pivovary působící v Česku zatím nezdražovaly, do budoucna to ale kvůli vyšším cenám vstupů nevyloučily. Největší konkurent Prazdroje, kterým je společnost Pivovary Staropramen, zatím zdražování vlastních výrobků v souvislosti s krokem plzeňského pivovaru nechystá.

„K 1. říjnu zůstávají naše ceny nezměněny a platí stávající ceníky,“ řekl mluvčí Staropramenu Pavel Barvík. Společnost podle něj naposledy zvyšovala ceny sudového a tankového piva loni v prosinci, zdražení piva v lahvích následovalo letos v únoru.

Další pivovary působící v Česku zatím nezdražovaly, do budoucna to ale kvůli vyšším cenám vstupů nevyloučily. Největší konkurent Prazdroje, kterým je společnost Pivovary Staropramen, zatím zdražování vlastních výrobků v souvislosti s krokem plzeňského pivovaru nechystá.

„K 1. říjnu zůstávají naše ceny nezměněny a platí stávající ceníky,“ řekl mluvčí Staropramenu Pavel Barvík. Společnost podle něj naposledy zvyšovala ceny sudového a tankového piva loni v prosinci, zdražení piva v lahvích následovalo letos v únoru.