Polský módní obr útočí na Inditex

Inditex

Inditex Zdroj: profimedia.cz

Východoevropský Inditex. Tak lze nazvat oděvní impérium, které v této části Evropy buduje polská maloobchodní skupina LPP. Po vzoru španělského gigantu a zároveň světové jedničky, jejíž nejproslulejší značkou je Zara, rozšiřuje své sítě obchodů a ke své nejznámější značce Reserved přidává nové.

Jak LPP nyní oznámila, příští rok na jaře vstoupí na trh s další, už pátou, značkou obchodů pod názvem Sinsay, určených -náctiletým dívkám. Pro podobnou cílovou skupinu už Inditex vytvořil vlastní řetězec Bershka.

Skupina LPP dosud vlastní řetězce s dámskou a pánskou módou Reserved, sportovnějším a streetovým oblečením Cropp Town, rovněž dámskou značkou Mohito a nedávno se pustila – opět inspirována úspěchem obchodů Zara Home – do budování sítě prodejen bytových doplňků Home & you.

Polský a španělský obr se přetahují o prvenství na trhu s módou ve střední a východní Evropě. Podle průzkumu britsko-americké poradenské firmy PMR ke konci loňského roku vedla LPP s celkem 720 prodejnami v Česku, na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Rumunsku a Bulharsku. Aktuálně má v celém regionu téměř 980 obchodů. Do otevření nových poboček plánuje LPP letos investovat 51 milionů eur.

Tržby skupiny v letošním prvním pololetí stouply meziročně o 31 procent na 346 milionů eur. Čistý zisk vzrostl o 43 procent na 27 milionů eur. LPP nejdříve v roce 2002 expandovala do Česka a Maďarska. V současné době už působí v jedenácti zemích regionu. Nejvyššího meziročního růstu tržeb v letošním roce dosáhla v Litvě, Rusku a na Ukrajině, a to až o šest desítek procent.

Inditex za první čtvrtletí oznámil nárůst zisku o třicet procent, šlo však o výsledek ze všech 26 zemí světa, kde španělský prodejce působí. Kromě Zary vlastní Inditex sedm dalších řetězců, například oblečení značek Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear nebo prádlo Oysho.