Polští zmrzlináři expandují do Česka

Jahodová zmrzlina, ilustrační foto

Jahodová zmrzlina, ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Největší polská síť zmrzlináren, která působí pod obchodní značkou Grycan, chystá zahraniční expanzi. První obchod mimo území vlastního státu by měla otevřít v České republice.

V loňském roce počet zmrzlináren Grycan v Polsku překonal stovku. „ V následujících letech budeme dál rozvíjet obchodní síť. Nyní chceme otevřít pobočky v zahraničí”, uvedl Zbigniew Grycan, vlastník firmy. „Naše první zahraniční zmrzlinárna vznikne v Praze”, doplnil podnikatel.

Již na přelomu roku firma podepsala předběžnou smlouvu s jedním pražským obchodním centrum. Kdy začne pražská zmrzlinárna Grycan fungovat, vlastník firmy odmítl uvést.

Zmrzlinárna pravděpodobně otevře více zahraničních poboček. „Máme opravdu hodně dotazů od společností, které se zajímají o spolupráci. A nejde jen o firmy ze sousedních zemí”, řekl Grycan. „Vývoz zmrzliny díky novým technologiím již není žádný problem”, doplnil.

Firma letos nezveřejnila finanční údaje, ale podle listu Financial Times již v roce 2009 měla asi 10 procent polského trhu zmrzliny. Jeho celková tržní hodnota byla před třemi lety více než 1,2 miliardy zlotých, což je asi 7 miliard korun. Asi polovina tržeb společnosti pochází právě z prodeje zmrzliny v pobočkách Grycan. Kromě toho se firma zabývá velkoobchodním prodejem pro supermarkety.

Obchodní značka Grycan funguje na polském trhu od 2004 roku. Předtím Zbigniew Grycan byl majitelem jiné vyrábějící zmrzlinu firmy Zielona Budka, kterou prodával v roce 2000.