Pošťáci suplující bankomaty se uchytili, v nabídce zůstanou

Česká pošta

Česká pošta Zdroj: ctk

Přesně půl roku oficiálně funguje v portfoliu služeb donáška peněz poštovním doručovatelem až do domu pro všechny klienty ČSOB. Služba se osvědčila, využívají ji tisíce klientů a v naší nabídce zůstane, hlásí po svých zkušenostech Česká pošta a Poštovní spořitelna.

Služba donáška hotovosti na adresu fungovala v celé síti České pošty pro klienty ČSOB od května 2014 jako testovací, od dubna 2015 byl spuštěn ostrý provoz.

„Do letošního 30. září byly provedeny tisíce transakcí, pravidelně měsíčně se pak jedná o stovky transakcí,“ odpověděl na dotaz E15.cz mluvčí pošty Matyáš Vitík.

Podle mluvčího pošty je služba využívána zejména seniory k výplatě důchodu, kteří tuto konkrétní mají zdarma, a lidmi se zdravotním postižením. „Ve valné většině jde o stálé klienty, kteří si donášku peněz do domu chválí. Kdo si ji objedná, už u ní zůstane. Jde o vzrůstající trend, a proto v našem portfoliu donáška peněz zůstane,“ dodal Vitík.

Komfort pro klienty, výnosy nepočítají

Stejná odpověď „ano“ zní i od finančního ústavu. „Jedná se o stabilní službu, která je již nedílnou součástí produktového portfolia pro tisíce našich klientů. Vzhledem k charakteru služby se více než polovina donášek hotovosti pravidelně opakuje,“ potvrzuje zkušenosti mluvčí Poštovní spořitelny Martina Slavíková.

O finančním efektu pošta ani Poštovní spořitelna mluvit nechtějí. „Vzhledem k navázání služby na další produkty vnímáme tuto službu spíše jako zvýšení klientského komfortu a nevyhodnocujeme ji z pohledu nákladově výnosového. Zatím není důvod pochybovat o její užitečnosti a do budoucna s ní v portfoliu počítáme,“ dodala Slavíková.

Cena služby je pro majitele osobního účtu u ČSOB a Poštovní spořitelny 65 korun za jednu donášku (již zmíněné důchody jsou zdarma). Částka je omezena na 20 tisíc korun v jedné transakci, směrem dolů limit není.