Problémy se sháněním zaměstnanců má i maloobchod v USA, o práci v kamenných prodejnách není zájem
Americké maloobchodní společnosti se potýkají s čím dál většími potížemi při shánění zaměstnanců pro své prodejny i pro střední a vyšší management. Důvodem jsou nízké mzdy a nejistota ohledně vyhlídek maloobchodního sektoru po vlně bankrotů a zavírání obchodů. Informuje o tom agentura Reuters.
Někteří američtí maloobchodníci uvedli, že pro letošní vánoční svátky najmou méně sezonních pracovníků než v loňském roce. Další, včetně největšího světového maloobchodního řetězce Wal-Mart Stores, se dokonce rozhodli, že sezonní zaměstnance vůbec přijímat nebudou.
Podle odborníků tak provozovatelé tradičních kamenných prodejen ustupují tlaku ze strany internetových obchodů, jako je například společnost Amazon. Personální firmy nicméně upozorňují, že problémy kolem náboru pracovníků jsou hlubší a že je čím dál obtížnější obsadit volné pozice v maloobchodním sektoru. "Pro tyto pozice prostě není dost lidí hledajících práci," uvedl hlavní ekonom výzkumné firmy Glassdoor Andrew Chamberlain.
Míra nezaměstnanosti ve Spojených státech v září klesla na 4,2 procenta ze srpnových 4,4 procenta. Dostala se tak na nejnižší úroveň od února 2001. Personální agentury navíc poukazují na odliv pracovních sil do nových typů zaměstnání v oblasti takzvané sdílené ekonomiky, jako je například práce řidičů alternativní taxislužby Uber.
Zhruba v polovině loňského roku činila v USA průměrná hodinová mzda prodejního personálu bez praxe 11 96 dolaru (zhruba 260 korun). Řidič Uberu si přitom podle údajů firmy Glassdoor vydělá v průměru 14 76 dolaru (přes 320 korun) za hodinu.
Více se o retailu dozvíte v magazínu E15 premium s názvem Sámoška 4.0. Objednávejte zde>>>
E15 Premium s tématem Sámoška 4.0 • E15
Statistické údaje rovněž ukazují, že maloobchodní sektor letos opouští více zaměstnanců než v předchozích letech. Podle personálních agentur to odráží rostoucí stres při práci v maloobchodních firmách, které jsou nuceny snižovat náklady, zavírat obchody a zvyšovat požadavky na zaměstnance.