Celkové tržby za čtvrté finanční čtvrtletí, které skončilo v červnu, firmě Procter & Gamble klesly o více než devět procent na 17,79 miliardy dolarů (441 miliard korun). Bez zohlednění mimořádných nákladů firma v daném období vydělala jeden dolar na akcii. Analytici v anketě agentury Reuters v průměru počítali s 95 centy.
P&G je největším světovým výrobcem spotřebního zboží pro domácnosti. Firma je známá především pracími prášky Ariel a Tide, plenkami Pampers, holicími potřebami Gillette nebo produkty zubní hygieny Crest.
Americký dolar za poslední rok zpevnil o zhruba 20 procent. P&G vytváří zhruba dvě třetiny celkových tržeb v zahraničí. Společnost zvyšovala ceny, aby dopady silnějšího dolaru zmírnila, spotřebitelé ale ve výsledku začali dávat přednost levnějším místním alternativám.
Tržby klesají i konkurenční skupině Colgate-Palmolive. Firma ve druhém čtvrtletí zaznamenala pokles čtvrtletního odbytu již počtvrté v řadě. Jako hlavní důvod zmínila právě silný dolar.