Rozdělí se Makro? Prý se tak urychlí růst firmy, tvrdí majitel

ilustrační foto

ilustrační foto

Německá maloobchodní skupina Metro navrhla rozdělit se do dvou částí. Skupina, která v Česku vlastní velkoobchody Makro, chce oddělit svoje aktivity v oblasti velkoobchodu a potravin od řetězce spotřební elektroniky. Mohlo by jim to pomoci k rychlejšímu růstu.

Metro je čtvrtou největší maloobchodní skupinou v Evropě. Společnost v posledních letech prováděla restrukturalizaci a prodávala méně důležité aktivity, aby se mohla zaměřit na oblast samoobslužného velkoobchodu a řetězec obchodů se spotřební elektronikou Media-Saturn.

Skupina uvedla, že rozdělení by každé ze sekcí pomohlo zaměřit se na vlastní aktivity a otevřelo možnosti pro další akvizice. „Je to logický další krok v transformaci skupiny Metro,“ řekl podle Reuters generální ředitel skupiny Olaf Koch. „V posledních několika týdne jsme uskutečnili všechna možná přípravná opatření a jsme přesvědčeni, že to je proveditelné,“ uvedl také.

Divize samoobslužného velkoobchodu provozuje 750 obchodů v 21 zemích. V České republice je skupina Metro zastoupena od roku 1997. Její divize Makro Cash & Carry ČR provozuje v Česku 13 velkoobchodních center.