Šetrní Němci zanevřeli na McDonald's kvůli dražšímu cheeseburgeru

„Německý spotřebitel je velmi skromný a posedlý tím, aby za své peníze získal maximální hodnotu. Zároveň bych řekl, že tolik netouží po dobrém jídle tak jako třeba Francouzi,“ uvedl na setkání s analytiky Doug Goare, šéf evropské divize McDonald's.
Němci nemohou řetězci přijít na jméno kvůli tomu, že po deseti letech z nabídky v listopadu 2012 vypadl burger za lidové euro. Výsledkem byl citelný a okamžitý propad příjmů firmy. „Ve výsledcích nic nerezonovalo tak silně jako právě výpadek příjmů z eurového cheeseburgeru,“ dodal Goare.
Zdražení stěžejního burgeru bylo součástí změny strategie chování firmy v Německu, v rámci níž chtěl McDonald's vsadit na produkty s vyšší marží jako jsou hranolky nebo nápoje. Získat zpět důvěru německých strávníků nebude lehké, podle znalců totiž na nové akční nabídky řetězce klienti zatím příliš nereagují.
Ochlazení německého apetitu je však jen jednou z bitev, kterou manažeři fastfoodového giganta na globálním poli vedou. Celosvětové zisky McDonald's totiž v prvním kvartálu propadly o pět procent. Nedaří se přitom na klíčových trzích „Pokles byl tažen hlavními trhy v USA, Německu, Japonsku i Austrálii,“ uvedl k výsledkům šéf řetězce Don Thompson. Analytici firmě vytýkají zbytečně složitou nabídku produktů, která mate spotřebitele a zpomaluje jejich obsluhu. Řetězec trápí i vysoké ceny hovězího masa, které dosáhly maxima za několik posledních měsíců.